19. yy. başında hayat bulan realizm akımının günümüz sanatında yeniden ortaya çıkmasının sanat ortamına etkisi
dc.contributor.advisor | Akalın, Tolga | |
dc.contributor.author | Kurtoğlu Kilinç, Nur Gülsün | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:34:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:34:58Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87375 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacını 19. yy.'da hayat bulan realizm akımının günümüze gelindiğinde farklı bir boyut altında yeniden sanatçılar tarafından ele alınması ve sanat ortamına olan etkilerinin araştırılması oluşturmaktadır. Bu araştırma nitel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanılarak hazırlanmıştır. Araştırma kapsamında yerli ve yabancı kitaplara, makalelere ve tez çalışmalarına literatür tarama tekniğiyle ulaşılmıştır.Gerçeklik algısının farklı bir boyutta ele alındığı 19. yy.'a gelindiğinde, sanayi devrimi sonucu oluşan ortam içerisinde resim sanatını derinden etkileyen fotoğraf icat edilmiştir. Fotoğrafla birlikte değişen gerçeklik algısının ve toplumsal sınıf ayrımlarının sanatsal bir öğe olarak ele alındığı realizm akımının temel amacı, gerçekçi bir ifadeyle biçimiyle gerçeklik sorgulaması yaptırmaktadır. Realizm ve sonrasındaki sanat akımlarıyla birlikte ele alınan gerçeklik sorgusu, soyut ekspresyonizme gelen süreci hazırlamıştır. Soyut ekspresyonizm sonrasında oluşan hiperrealizm de bu akıma olan bir tepkinin sonucunda doğmuştur. Hiperrealizm akımı fotoğraftan hareketle daha gerçekçi eserler verirken, gerçekliğini de yüklediği imgelerle sorgulamıştır. Bu kapsamda literatür tarama tekniğiyle ulaşılan veriler kapsamlı bir şekilde ele alınarak, betimsel analiz yöntemine göre analiz edilmiştir.Araştırma kapsamında da 1960'lı yıllardan günümüze doğru gelindiğinde sanat ortamının disiplinler arası bir dönem olduğu gözlemlenmiştir. Çalışma kapsamında Nur Koçak, Mustafa Sekban, Taner Ceylan, Cömert Doğru, Mustafa Yüce, Ali Özhan Güneş, Rüstem Kasapoğlu, Yıldırım İnce ve Alican Leblebici'nin eserleri incelenmiştir. 'Fotoğraf çekmek' eyleminin bu kadar gelişmiş olması ve sanat dalı olarak benimsenmesine karşın, (hiper)realist tavrın benimsenmesinin nedeninin `resim yapmak`tan kaynaklı oluşan sanatçının nesneye yüklediği öznel gerçekliğin etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is the realism movement, which took place in the 19th century, was handled by artists under a different dimension and was researced of their impact on the art environment. In this research, qualitative research methods and techniques were used. Within the scope of the research, domestic and foreign books, articles and dissertations were reached through literature search technique.In the 19th century when the perception of reality was handled in a different dimension,in the environment which has been created as a result of the industrial revolution, the photograph was invented that deeply influenced the art of painting. The main purpose of the realism movement in which the changing perception of reality with photography and social class distinctions is taken as an artistic element, is question reality in a realistic manner. The realism and the question of reality, taken together with the art movements after realism have been prepared the process of abstract expressionism. The hyperrealism that emerged after abstract expressionism was born as a result of a reaction this art movement. The hyperrealism movement created more realistic works from the photograph and questioned its reality with the images it uploaded. In this context, the data obtained by the literature search technique has been comprehensively discussed and analyzed according to descriptive analysis method.In the scope of the research, it was watched over that the art environment was an interdisciplinary period from the 1960s to the present. The works of Nur Koçak, Mustafa Sekban, Taner Ceylan, Cömert Doğru, Mustafa Yüce, Ali Özhan Güneş, Rüstem Kasapoğlu, Yıldırım İnce and Alican Leblebi were examined to scope of work. Although the action of 'taking photo' was so developed and adopted as a branch of art, it was concluded that the cause of the adoption of (hyper) realist attitude was the effect of subjective reality consisting sourced from 'painting' which the artist created on the object. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 19. yy. başında hayat bulan realizm akımının günümüz sanatında yeniden ortaya çıkmasının sanat ortamına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of the remergence of realism which aroused in the beginning of 19th century in contemporary art to the artistic environment | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-29 | |
dc.contributor.department | Resim ve Baskı Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | 19. century | |
dc.subject.ytm | Art trends | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Realism | |
dc.subject.ytm | Artists | |
dc.subject.ytm | Painters | |
dc.subject.ytm | Koçak, Nur | |
dc.identifier.yokid | 10247762 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553781 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |