dc.contributor.advisor | Altıntaş, Osman | |
dc.contributor.author | Altiyaprak, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:34:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:34:57Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-07-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87374 | |
dc.description.abstract | Giresun Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu'nda bulunan ikinci sınıf grafik bölümü öğrencileri, Giresun Üniversitesi Görele Güzel Sanatlar Fakültesi resim baskı sanatları ve grafik bölümü birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencileri, Ordu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi resim ve grafik bölümü, birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerinin bilgisayar destekli sanat eğitiminde kullanılan araç ve yazılımlara yönelik ilgi düzeyleri ve bu tutumlara etki eden değişkenleri bölümlere göre değişen tutumları tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırma anket çalışması, 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında belirtilen fakültelerde öğretim gören 177 öğrenciye uygulanmıştır.Araştırmadaki istatiksel analizler SPSS programı kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen veriler t-testi, aritmetik ortalama, standart sapma (Ss), frekans (f), yüzde (%), Cronbach alfa, çapraz tablo, p değeri (istatiksel anlamlılık), F istatistiği gibi işlemlerle analiz edilerek tablo ve grafik hâline getirilmiştir.Giriş bölümünde problem, çalışmanın amacı, önemi, sınırlılıkları ve varsayımlarına yer verilmiştir. Araştırmanın kuramsal açıklamalarında tutum, tutumun özellikleri, tutum çeşitleri, Likert tipi tutum ölçeğine yer verilmiştir.Yöntem bölümünde çalışmada kullanılan araştırma modeline, veri toplama tekniklerine ve verilerin çözümlenmesine yer verilmiştir. Bulgular ve yorumlar bölümünde elde edilen veriler çözümlenerek yorumlanmıştır. Sonuç ve öneriler bölümünde verilerin sonuçlarına, çeşitli önerilere; grafik ve resim bölümü öğrencilerinin bilgisayar destekli sanat eğitimine karşı genellikle olumlu tutum gösterdiği, bazı tutumlarda genel olarak resim bölümü öğrencilerinin olumsuz tutum gösterdiği saptanmıştır. Resim bölümü öğrencilerinin bu olumsuz tutumlarının nedenleri ve değiştirilmesi için yapılması gerekenler araştırmanın öneriler kısmında belirtilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar destekli sanat eğitimi, sanat eğitimi, 2B, 3B, 2B sanat eğitimi, 3B sanat eğitimi. | |
dc.description.abstract | This study set out to understand what attitudes first, second, and third year undergraduate students studying graphic design and/or fine arts at Giresun and Ordu Universities held towards computer-based tools and software used art education, as well as what factors influenced their attitudes depending on their particular course of study. The researcher distributed a survey to the sample, which consisted of 177 students who enrolled at the aforementioned institutions between 2018 and 2019.The researcher used SPSS in order to analyze the findings, running them through a battery of applications (i.e. t-test, arithmetic average, standard deviation (Ss), frequency (f), percentage (%), Cronbach alpha, crosstab, p value (statistical significance), F value, etc.), and then presented them in the form of various tables and graphics.The Introduction section of the study poses the question being looked at, alongside the study's aim, significance, limitations, and assumptions. It also addresses what the concept of attitude is, including its academic definitions, characteristics, and variations, as well as including how it is measured using a Likert-type scale. The Methods section addresses the research models as well as both data collection and data analysis techniques as used by the researcher. The Findings section takes a closer look at and interprets the data. The Conclusion and Recommendations section concludes and poses suggestions based on the previous section. The findings revealed that students' attitudes towards computer-assisted art were generally positive. However, the researcher did also find that students studying fine arts (painting) alone tended to have a more negative disposition towards computer-assisted art. The researcher used the final section of the thesis to examine the reasons behind the latter as well as to put forth recommendations on how to perhaps curb the issue. Keywords: Computer assisted art education, art education, 2D, 3D, 2D art education, 3D art education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli sanat eğitiminin genel sanat eğitimine katkıları | |
dc.title.alternative | Contribution of computer aided art education to general art education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-23 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.subject.ytm | Fine arts faculty | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.identifier.yokid | 10255568 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GİRESUN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 554754 | |
dc.description.pages | 166 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |