Show simple item record

dc.contributor.advisorKırlar, Safiye
dc.contributor.authorKaral, İhsan
dc.date.accessioned2020-12-04T13:34:51Z
dc.date.available2020-12-04T13:34:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87371
dc.description.abstractGünden güne değişerek gelişmekte olan Türk Emniyet Teşkilatı, Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığına bağlı olarak vatandaşlara güvenlik hizmeti sunan genel müdürlük düzeyinde bir kamu kuruluşudur. Kuruluşundan günümüze hizmet kalitesi her geçen gün artan Emniyet Genel Müdürlüğü, teknolojik gelişmeleri de yakından takip eden ve bu yenilikleri hizmetlerine güncel olarak uygulayan, ayrıca mensuplarına yoğun bir hizmet içi eğitim programı tatbik eden bir kurum olarak dikkat çekmektedir. Devletin şehirlerde konuşlu kolluk kuvveti olarak, envanterinde kayıtlı teçhizat ve diğer materyallerin suç ile mücadele esaslarına uygun şekilde sık sık yenilenmesi gibi, polis-halk ilişkilerinde de daha modern ve çağdaş bir anlayışıyla hareket etmesi kurumun önemli özellikleri arasında sayılabilir. Günümüzde artık polisin başarısı, yakaladığı suçlular ve önlediği suçlar kadar, halkla geliştirilen ilişkilerinin niteliğine, halka sunulan huzur ve güven ortamının devamlılığına da bağlıdır. Suçla mücadelede halkın desteğini almak, polise halk tarafından verilen desteğin seviyesi ile doğrudan ilintilidir. Her kurum ve kuruluşta olduğu gibi kamuoyunun desteğini ve güvenini kazanabilmek için doğru bir halkla ilişkiler stratejisi oluşturabilmek esastır. Yazılı ve görsel medyada bir kurum ve kuruluşla alakalı yayınlanan haberlerin bu strateji kapsamında değerlendirilebileceği aşikârdır. İşte bu çalışmada, 10 Nisan Polis Haftasında yerel yazılı medyada çıkan polis haberlerinin ve Emniyet Müdürlüğünün kurumsal imajı arttırmaya yönelik halkla ilişkiler çalışmalarının nasıl yer aldığı, haberlerde polisin imajının nasıl gösterildiği ve toplumda huzur ve düzeni sağlaması bakımından güven duyulan bir kurum olarak yer alıp almadığı araştırılmıştır.Ayrıca çalışmada, Diyarbakır Emniyet Müdürlüğünün kurumsal imaj bağlamında halkla ilişkiler çalışmalarını 10 Nisan Polis Haftası etkinlikleri kapsamında daha kapsamlı gerçekleştirmesi göz önünde bulundurularak çalışmada bu etkinliklere odaklanılmıştır. Yürütülen halkla ilişkiler çalışmalarının basında ne kadar ve nasıl yer aldığı incelenmiştir.
dc.description.abstractTurkish National Police in developing changed from day to day, general manager of the Republic of Turkey is a public organization level offering security services to citizens under the Interior Ministry. The General Directorate of security, which has been increasing its service quality since its foundation day by day, draws attention as an institution that closely follows technological developments and applies these innovations to its services, as well as applying an intensive in-service training program to its members. As the states law enforcement force stationed in cities, it is important that equipment and other materials stored in its inventory be replaced frequently in accordance with the principles of combating crime,and that Police-Public Relations Act with a more modern and contemporary understanding. The success of the poliçe now depends on the quality of the public relations and the continuity of the public environment of peace and security, as well as the criminals it has caught and the crimes it has prevented. Obtaining the support of the public in the fight against crime is directly related to the level of support given to the poliçe by the public. As in every institution and organization, it is essential to establish a proper public relations strategy in order to gain the support and confidence of the public. It is obvious that news published in relation to an institution and organization in written and visual media can be evaluated with in the scope of this strategy. In this study, it was investigated whether the poliçe news and the Police Department that appeared in the local written media in the April 10th Police Week took place in the public relations activities to increase the corporate image, how the poliçe image was shown in the news and whether it was a trusted institution in terms of providing peace and order in the community.In addition, this study focused on the activities of Diyarbakir Police Directorate in the context of public relations activities in the context of corporate image with in the scope of April 10 Police Week activities. It is examined how and how public relations Works are carried out in the press.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleEmniyet teşkilatının imaj ve güveninin gazetelere yansıması: Diyarbakır yerel gazetelerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe reflection of the image and trust of the Turkish police on newspapers: An investigation of Diyarbakır local newspapers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmImage making
dc.subject.ytmConfidence
dc.subject.ytmTrust relationship
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmLocal journalism
dc.subject.ytmDiyarbakır
dc.subject.ytmPolice organization
dc.identifier.yokid10252081
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554091
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess