Créativité musico-littéraire chez Pascal Quignard : Tous les matins du monde et la leçon de musique
dc.contributor.advisor | Yılancıoğlu, Sıdıka Seza | |
dc.contributor.author | Turan, Simay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:22:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:22:38Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-04-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87299 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Pascal Quignard'ın Dünyanın Tüm Sabahları ve Müzik Dersi adlı iki yapıtını, müzik ve edebiyat ilişkisi bağlamında ele almaktadır. Çalışmada Frédéric Sounac'ın 'Müzikal Model ve Roman Düzeni` adlı eserinde ve eserde aynı adla yer alan teorisinde ortaya koyduğu üç ana yönteme atıfta bulunulmuştur: Sounac'a göre müzik edebi bir eserde tematik, sessel ve şekilsel müdahalelerde bulunabilir. Çalışmanın ilk bölümü, müziğin edebiyatın etki alanına nasıl girebileceğini çeşitli teoriler aracılığıyla ortaya koymaya çalışmıştır. İkinci bölümde Dünyanın Tüm Sabahları adlı romanda Sounac'ın ortaya koyduğu müzik, tematik, sessel ve şekilsel düzlemlerde 'roman kişisi' üzerinden incelenirken, üçüncü bölümde Müzik Dersi adlı eserde müziğin edebiyat düzlemine müdahalesi `fragmanter –parçalı- yazım tekniği` aracılığıyla ele alınmıştır. | |
dc.description.abstract | This study opts for a musico-literary reading in two works by Pascal Quignard, All The World's Mornings and The Music Lesson. It reveals how music can enter into the field of literature in the selected works by making use of the Frédéric Sounac's 'Musical Model and Romanesque Composition` method in his identical named work. The first chapter of our study establishes the musical inclusion in the literary work through the logogenic, melogenic and meloformal processes. The second chapter intends for the musico-literary reading of All The World's Mornings through the 'character' notion while the third part is given to the same process for The Music Lesson through the `fragmentary writing technique`. | en_US |
dc.language | French | |
dc.language.iso | fr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fransız Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | French Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Créativité musico-littéraire chez Pascal Quignard : Tous les matins du monde et la leçon de musique | |
dc.title.alternative | Pascal Quignard'da müzik ve edebiyat bağlamında yaratıcılık : Dünyanın tüm sabahları ve müzik dersi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-01 | |
dc.contributor.department | Fransız Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Quignard, Pascal | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.identifier.yokid | 10229650 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 527434 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |