Show simple item record

dc.contributor.advisorRızvanoğlu, Kerem
dc.contributor.authorTongal, Çiğdem
dc.date.accessioned2020-12-04T13:19:51Z
dc.date.available2020-12-04T13:19:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87213
dc.description.abstractSon yıllarda ulusal ve küresel düzlemde yaşanan sosyal sorunların çözümü için yenilikçi ve sürdürülebilir yaklaşımlar üreten ve sosyal girişimci olarak adlandırılan bireylerle sıklıkla karşılaşılmaktadır. Bu çalışma Türkiye'de giderek güçlenen sosyal girişimcilik olgusu çerçevesinden sosyal fayda iletişimi için bir plan ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmanın nihai amacı (i) Türkiye'deki sosyal girişimcilik olgusunu anlamak ve (ii) sosyal fayda iletişimi yapmak için bir model önermektir. Birinci bölümde, uluslararası literatür ışığında sosyal girişimcilik için kavramsal bir çerçeve öne sürülmüştür. İkinci bölümde çalışmanın metodolojisi ve örneklem sunulmaktadır. Üçüncü bölüm Türkiye'deki sosyal girişimcilik ortamının tanıtımı ve yürütülen alan araştırması bulgularının analizini içermektedir. Çalışma, Türkiye'deki sosyal girişimcilerin yürüttükleri sosyal fayda iletişimi faaliyetleri için bir model önererek sonlandırılmaktadır.
dc.description.abstractIn recent years we frequently encounter individuals, in this case social entrepreneurs, who produce innovative and sustainable approaches to solve social problems at national and global level. This study aims to put forward a blueprint for understanding communicating for social good through the lens of a steadily growing landscape of social entrepreneurship in Turkey. The ultimate objective of the study is to (i) understand the social entrepreneurship landscape in Turkey and (ii) propose a model for communicating for social good. In the first section a conceptual framework for entrepreneurship from the international literature is put forward. The second section presents the methodology of the study and the data sample. The third section presents a discussion on the social entrepreneurship landscape in Turkey and the findings of the field study. The study concludes by proposing a model for communicating for social good for social entrepreneurs in Turkey.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleCommunicating for social good: The curious case of social entrepreneurs in Turkey
dc.title.alternativeSosyal fayda iletişimi: Türkiye'de sosyal girişimcilerin tuhaf hikayesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-09
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial benefit
dc.subject.ytmSocial entrepreneur
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmSocio-economic impact
dc.subject.ytmSocio-cultural impact
dc.subject.ytmDigital storytelling
dc.subject.ytmCommunication
dc.identifier.yokid10269325
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid566014
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess