Show simple item record

dc.contributor.advisorUlukan, Hakkı Ziya
dc.contributor.authorAcar, Atasay
dc.date.accessioned2020-12-04T13:16:04Z
dc.date.available2020-12-04T13:16:04Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87098
dc.description.abstractÖZET `Kalite bir ürün veya hizmetin beklenen ve ihtiyaç duyulan gereksinimleri sağlaması için sahip olması gerekli olan özelliklerin toplamıdır.` ISO standartlarında bulunan bu tanımdan da anlaşılabileceği gibi beklenen ve ihtiyaç duyulan özellikler kalitenin temel unsurunu oluşturmaktadır. İşte bu beklenen ve ihtiyaç duyulan özelliklerin ürüne yansıtılmasında en büyük rolü Quality Function Deployment(QFD) yani Kalite Fonksiyonu Açınımı olarak tanımlanan yöntem oynamaktadır. QFD nin amaçlarını özetlemek gerekirse : ¦ Müşteri memnuniyetini artırmak ¦ Ürün geliştirme sürecini kısaltmak ¦ Rekabette üstünlük sağlayarak daha iyi bir pazar payına sahip olmak ¦ Kalitenin önceden planlanabildiği bir sistem oluşturmak ¦ Şirket içi iletişimim artırmak QFD bir organizasyon içerisinde farklı departmanların bir arada çalışmasını gerektiren müşteri odaklı bir tasarım aracıdır. QFD organizasyondan organizasyona farklılık göstermekle birlikte genel olarak S Pazarlama ve Satış Departmanı V Araştırma Geliştirme Departmanı.S Mühendislik ve Metod Departmanı.S Üretim Kontrol Departmanı xı.S İmalat Departmanlarının Ortak bir çalışmasını gerektirmektedir. Bu amaç için her departmandan çalışanların bulunduğu takımlar kurmak metodun başarılı olması açısından önemlidir. Günümüz ekonomisinde başarılı endüstriyel şirketler, kar elde edebilmek için pazarın sürekli değişen fırsat ve koşullarına uyum sağlayacak ve rekabet ortamından basan ile çıkabilecek şekilde stratejik olarak dengeli hareket etmelidir. Her ticari organizasyonun temel amacı karım artırmak, maliyetleri düşürmek ve kısa sürede yeni ürünler üretebilmektir. QFD, şirketlere bu amaçlarına ulaşmak için gösterdikleri çabalarda stratejik ve taktik olarak yardım etmektedir. Kar artışım düşünecek olursak, QFD bize müşteri ihtiyaçlarım hizmetin veya ürünün tasarımı ile bağlayan anahtar bir araç sunmaktadır. Maliyetlerin düşürülmesi açısından bakacak olursak, QFD'nin temel bir avantajının, geliştirme ekibine projeleri, hemen hemen tüm geliştirme projelerindeki en büyük maliyet kaynağı olan imalat esnasında düzeltmeler gerekmesi, olasılığım azaltacak şekilde planlama imkanım vermesi olduğunu görürüz. Hızlı ürün geliştirme amacım göz önüne alacak olursak, en önemli noktanın pazardaki değişimlere çabuk bir şekilde cevap vermek ve rekabete uyum sağlamak olduğunu görürüz. Pazardaki bu değişimlere en kısa sürede cevap verebilmenin yolunun yeni ürün ve hizmet geliştirme sürecinin gerektirdiği süreyi azaltmak olduğu açıktır. QFD şirketlere ; geliştirme aşamasındaki hataları azaltarak, iletişim kalitesini artırarak ve eşzamanlı mühendislik çalışmalarına destek vererek, geliştirme döngüsünün zaman olarak kısaltılması konusunda yardımcı olur. QFD uygulamasının temelini oluşturan kalite evi ve buna bağlı olarak oluşturulan matrisler şekil 1 ve şekil 2 de verilmiştir. xıı. A. Müşteri Gereksinimleri Özellikleri Arasındaki Korelasyon 6. Sekili : Kalite Evi X111Şekil2 : QFD Süreci QFD Uygulamasının Sağladığı Yararlar: 1. QFD nin temelini oluşturan matrisler, üretmek için gerekli olan tüm verileri (ürünün iyi bir tanımı, tasarım, üretim, ve dağıtım kararlan) bir araya getirerek gayet açık, kısa ve öz bir biçimde ortaya koyarlar 2. Matrislerin dizi şeklindeki yapısı, bir organizasyondaki herhangi bir kararın « Müşterinin Sesi » ile koordinasyon içerisinde olmasına izin verir. 3. Matrislerin oluşturulması, hangi sektör için olursa olsun, karar verme sürecindeki gerekli tamamlayıcı bilginin açık bir şekilde ortaya koyar. 4. Matrisler hiçbir detayın zaman içinde kaybolmaması için bilgiyi gerektiği şekilde stoklarlar. 5. Matrisler planlar ve varsayımları arasındaki iletişimi çok hızlı bir şekilde sağlarlar. XIVBasit bir tablo, hesaplamaları çok büyük bir ölçüde kolaylaştırdığı gibi aynı zamanda sonuçlar üzerinde analiz yapma ve kriterlerle oynayarak sonuçlarını hesaplama kolaylığı sağlar(Sensitivity Analysis) Bu çalışmanın amacı, bütçe planlan hazırlanırken müşteri isteklerini ve rekabeti de göz önüne alan analitik bir yöntem tanımlamaktır. Kalite Fonksiyonu Açılımı temel alınarak kurulan bu modelde farklı projelere fon tahsis etme kararlan alınırken tam sayılı programlama da kullanılabilir. Yöntem, pazardan ve müşterinin sesinden topladığı bilgileri birleştirerek kısıtlı kaynaklarla belirlenen projelerden hangisine veya hangilerine yatırım yapmanın en iyisi olacağını tespit eder. Kalite Fonksiyonu Açılımındaki matrislerin değişkenleri arasındaki ilişkiler için AHP de kullanılabilir. Yöneticiler, bu metodu müşteri memnuniyetini dolayısıyla da kan artıracak optimal yatırımlara karar vermede bir araç olarak kullanabilirler. Bu çalışmada ayrıca örnekler ve bir uygulama da sunulmuştur. XV
dc.description.abstractRESUME La norme ISO 9004 suggere l'utilisation de differents outils pour soutenir l'am61ioration de la qualite. Certains de ces outils tels le diagramme de Pareto, le diagramme de cause â effet etc. se situent au premier niveau de maîtrise et d'amelioration de la qualite. n existe d'autres outils ou techniques tels que le QFD qui se situent â un niveau plus avance et offrent un moyen puissant et concret pour l'amelioration de la qualite. La satisfaction du client resultant de la bonne qualite du produit exige un moyen qui engendre d'une maniere ideale le zero defaut. Car trier et retoucher coûtent cher et absorbent du temps. Le processus de QFD est souvent mentionne comme l'ecoute de la voix du client.` QFD est une methode qui determine des exigences de client, deploie des ressources d'amelioration de qualite de satisfaire â ces exigences et mesure la satisfaction de client pour determiner le succes. La methodologie du QFD permet notamment, avec une equipe multidisciplinaire et une approche rigoureuse, d'identifier et de priortiser les besoins des clients, d'analyser comment l'entreprise satisfait ces besoins et de comparer avec ce que la concurrence offre avant de finaliser sa conception d'un produit ou service. Ceci permet d'optimiser l'allocation des ressources sur les elements importants et de trouver des solutions innovatrices tant pour satisfaire les clients que pour la rentabilite de l'entreprise. La satisfaction du client est la clef du succes. Cependant, comment pouvons-nous incorporer dans le processus de d6veloppement de nos produits, les besoins et les attentes du client, actuels et futurs? QFD est utilise comme reponse â cette question dans beaucoup de grandes entreprises, de par le monde, qui se differencient par leur orientation vers le client. lis ont reconnu vnique les clients satisfaits sont la clef pour concourir avec succes sur le marche global actuel. Avant QFD, le developpement des conditions de produit etait une activite mysterieuse confiee â quelques chefs doues. La preuve de leur capacite de repondre aux besoins de client etait quelque chose que seulement le temps indique, apres le produit avait ete construit et vendu. La satisfaction du client resultant de la bonne qualite du produit exige un moyen qui engendre d'une maniere ideale le zero defaut. Car trier et retoucher coûtent cher et absorbent du temps. Le processus de QFD est souvent mentionne comme l'ecoute de la voix du client.` QFD est une methode qui determine des exigences de client, deploie des ressources d'amelioration de qualite de satisfaire a ces exigences et mesure la satisfaction de client pour determiner le succes. Dans l'economie d'aujourd'hui, des societes industrielles couronnees de succes doivent etre strategiquement balancees pour profiter d'occasions constamment changeantes du marche et defendre contre la competition. On peut resumer les objectifs de QFD comme suit : > Amelioration de la satisfaction du client. > Reduire le delai de developpement. > Decouvrir un systeme qui structure la planification avancee de la qualite. > Ameliorer la communication interne. > Gagner des parts de marche sur la concurrence. L'utilisation de QFD presente d'enormes benefices dans le developpement de produits et services remarquables. D permet d'analyser dans leur ensemble une grande quantite d'information, en facilitant une analyse precise et une hierarchisation de l'emploi des ressources. IXSelon le type d'activite, des entreprises commenceront par la generation des concepts et d'autres le feront par la conception du processus. Independamment du point de depart, Papplication de QFD est seulement effective lorsqu'elle est menee jusqu'a la production. Dans le chapitre 2, on a trace 1'evolution de l'application de QFD. Pour quelque temps il y a eu un besoin du client la valeur concentree construisant la methodologie de type. Ce vide est rempli par QFD, qui a ete importe du Japon et etend rapidement partout aux Etats-Unis. QFD des complements d'autres outils de qualite et ceux qui integrent ces outils, tant dans le processus que l'application, trouveront beaucoup de recompense dans un nouveau monde d'applications. Dans le chapitre 3 un manuel des champs pour des praticiens QFD. Les procedures ont ete ecrites point par point pour construire quatre matrices. Les buts de base de n'importe quelle organisation sont d'augmenter des revenus, de diminuer les depenses et de produire de nouveaux produits rapidement. Dans le chapitre 4 on explique comment QFD peut etre utilise strategiquement et tactiquement a aider dans ces efforts. Aussi dans le chapitre 4, on explique le modele de Kano de satisfaction de client. Dans le chapitre 5 on explique une nouvelle methode analytique de planification budgetaire qui tient compte que le `vouloir` de client et le statut de concurrent. Le modele, qui est base sur QFD, incorpore des segments du marche, le `vouloir` de client, des specifications de conception, des processus industriels et des projets de planification budgetaire comme des lignes et les colonnes de matrices connectees de QFD.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleDeploiement de fonction de qualite en planification budgetaire
dc.title.alternativeBütçe planlamasında kalite fonksiyonu açılımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBudget planning
dc.subject.ytmLinear programming
dc.subject.ytmQuality function deployment
dc.subject.ytmInvestment decisions
dc.identifier.yokid128571
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid121204
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess