Show simple item record

dc.contributor.advisorUlukan, Hakkı Ziya
dc.contributor.authorEkici, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-04T13:14:50Z
dc.date.available2020-12-04T13:14:50Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87057
dc.description.abstractModern telekomünikasyon teknolojileri gününüzde genellikle ekonomik gelişmenin en kritik itici güçlerinden biri olarak kabul edilmektedir.Tüm telekomünikasyon servislerine uygulanabilecek standart bir fiyatlandırma modeli bulunmamaktadır. Fiyatlandırma; pazar koşulları, talep, maliyet/arz, regülasyon ve şirket ortaklarının kriterlerinden etkilenen oldukça karmaşık bir kavramdır. Akılcı fiyatlandırmanın ilk adımı olarak, optimum fiyatlandırma stratejisini, Pazar konumlanmasını, belirlemek kritik bir rol oynamaktadır..Fiyatlandırma stratejisi çok boyutlu bir kavram olarak ele alınmalıdır. Fiyatlandırma stratejisinin kriterleri doğaları gereği bir belirsizlik içermektedirler. Dolayısıyla fiyatlandırma stratejisinin belirlenmesi süreçlerinde çok ölçütlü değerlendirme metotlarının kullanımı daha etkin ve doğru sonuçlara ulaşılmasını sağlayacaktır. Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) oldukça sık kullanılan etkin birçok ölçütlü karar verme tekniğidir. Ancak AHP belirsizliği ve kesin olmayan durumları göz önünde bulundurmamaktadır. Çalışmada AHP' nin bu eksikliğini ortadan kaldırabilecek bir yöntem olan Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi (FEAHP) kullanılmıştır.Anahtar Sözcükler: Ürün fiyatlandırma, Bulanık sayılar, AHP, Telekomünikasyon sektörü
dc.description.abstractModern telecommunications technology is now widely seen as a critical driver in economic development.There is no simple recipe for pricing telecommunications services in all contexts. Pricing is a complex subject, which depends on parameters of market, customer demand, regulation, costs and at last parameters of stakeholders. As an initial step of rational pricing, establishing optimum pricing strategy, that is market positioning of the telecommunications operator, plays a critical role for its success.Pricing decisions are multidimensional and include imprecise data. Due to the nature of environment, benefiting from the multi-attribute evaluation methods is more reliable. The AHP is one of the most widely used multi-criteria decision making tool. However, it does not take into account the uncertainty and imprecise data. In order to overcome this handicap, in this study Fuzzy Extended Analytical Hierarchy Process (FEAHP) approach is proposed to determine the risk level of the project.Keywords: Pricing, Fuzzy numbers, Analytical hierarchy process, Telecommunication sectorixen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleDetermining optimum pricing strategy for a telecommunications service by using fuzzy extended ahp
dc.title.alternativeBulanıklaştırılmış ahp kullanılarak bir telekomünikasyon hizmetinin fiyatlandırma stratejisinin belirlenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPricing
dc.subject.ytmFuzzy numbers
dc.subject.ytmAnalytical hierarchy method
dc.subject.ytmTelecommunication sector
dc.identifier.yokid9009424
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid213596
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess