Show simple item record

dc.contributor.advisorAlbayrak, Yıldız Esra
dc.contributor.authorDüzen, Berna
dc.date.accessioned2020-12-04T13:14:29Z
dc.date.available2020-12-04T13:14:29Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87046
dc.description.abstractPorter, ulusal rekabet avantajının belirlenmesi için bir elmas modeli önermistir. Elmasmodeli dört ana: Talep Durumları ( Ulusal Talep Bilesimi, Ulusal Talebin Ülke DısındanSaglanması, Talep Büyüklügü ve Sekli), Üretim Faktörü Durumları (nsan Kaynakları,Fiziksel Kaynaklar, Bilgi Kaynakları, Sermaye Kaynagı, Altyapı), Baglı ve DestekçiEndüstriler (Tekstil, Lojistik, Magazalar, Reklamcılık), Firma Stratejisi, Yapısı ve Rekabeti(Amaçlar, Ulusal Rekabet, Yeni s Olusumu, Yüksek Kalite Dizayn, Ulusal FirmalarınStratejileri) ve iki dıssal: Devlet (Direkt Yabancı Yatırımı ve thalat Ayarlaması, VergiKanunu, stikrar), Sans (Politik, Rassal Faktörler) faktör barındırır.Porter'ın elmas modeli açıklayıcıdır ancak deterministik degildir. Dolayısıyla, elmas modelinag yapısı ve aralarındaki iliskiler nedeniyle Analitik Ag Süreci kullanılmıstır. Hazır Giyimsektörü artan ihracat rakamları nedeniyle modellenmek üzere seçilmistir. 2010'da 50 milyar $olması beklenen pazardan %10 pay almak amacıyla: Yeni Organizasyon Kurma, YapısalYatırımlar, Kalite yilestirmesi, Pazarlama ve Teknoloji yilestirmesi stratejileri önerilmistir.Stratejilerin agırlıklandırılması SuperDecisions programı ile yapılmıstır.Çin'in Dünya Ticaret Örgütü'ne üyeligiyle ihracat kotalarının 2008 sonunda tamamenkalkmasıyla Çin pazarın büyük bir bölümünü ele geçirmeden önce, Türkiye'nin ABpazarındaki üstünlügünü ve pazara yakınlıgını kaybetmemesi için yeni stratejiler gelistirmesigerekir. Bu çalısmada belirtilen stratejiler önem dereceleri göz önünde bulundurularakberaber kullanılmalıdır.Böylece taklit edilemez bir rekabet üstünlügü saglanmasıbeklenmektedir.Anahtar sözcükler: Porter Elması, Analitik Ağ Süreci, Türk Hazır Giyim Sektörü,SuperDecisions.
dc.description.abstractPorter explores a diamond model for national competitive advantage which hasfour main; Demand Conditions (Home Demand Composition, Internationalization ofDomestic Demand and Demand Size & Pattern Growth), Factor Conditions (HumanResources, Physical Resources, Knowledge Resources, Capital Resources and Infrastructure),Related and Supporting Industries (Textile, Logistics, Department Stores and Advertisement),Firm Strategy, Structure and Rivalry (Goals, Domestic Rivalry, New Business Formation,High Quality Design & Agility and Strategy of Domestic Firms) and two external factors:Government (Foreign direct investment & Import regulation, Tax law and Stability) andChance (Political and Random factors).Porter?s diamond is explanatory but not deterministic. So, Analytic Network Process (ANP)will be used because of the diamond?s network structure. Apparel sector is selected for itsrising export shares for modeling. Possible strategies to export 50milliard $/year in 2010 are:New Organizations, Structural Investments, Quality Improvement, Marketing andTechnology Development. The prioritization of the strategies is determined by ANP?ssoftware SuperDecisions for Turkey despite the China threat because of the recovery of thequotas by WTO with respect to ATC.Keywords: Porter?s Diamond, Analytic Network Process, Turkish Apparel Sector,SuperDecisions.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleAnalyse de compétitivité nationale avec le modèle de diamant de porter et le processus de réseau analytique: Une application au secteur de confection Turc
dc.title.alternativeAnalitik ağ süreci ve porter elmas modeli ile ulusal rekabet analizi: Türk hazır giyim sektöründe bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAnalytical network process
dc.subject.ytmReady made wear industry
dc.subject.ytmPorters model
dc.identifier.yokid312342
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid232859
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess