Show simple item record

dc.contributor.advisorGenevoıs, Müjde
dc.contributor.authorKizilboğa, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-04T13:12:41Z
dc.date.available2020-12-04T13:12:41Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86985
dc.description.abstractSon yıllarda şirketler, tersine lojistik (geri dönüşüm, yeniden üretim, yeniden kullanım) uygulamalarını kullanılmış ürünlerini yeniden kullanabilmek için dikkate alıyor. Bu tarz uygulamaların yaygınlaşması, çevre koruma için hazırlanan hukuksal değişiklikler ve ekonomik nedenlerden kaynaklanmaktadır.Bu çalışma, bir ağır kamyon üreticisi için yeniden üretim süreçleri içeren, tersine lojistik ağ sistemi tasarımı ve geliştirmesini hedeflemektedir. Bu çalışma, kamyon dizel partikül filtresi için, ters lojistik sisteminin tasarımı üzerine odaklanacaktır. Şirket, tüm Avrupa'da hem yedek parça olarak hem de yeni kamyonlar için dizel partikül filtresi üretmektedir. Günümüzde, kullanılmış bir dizel partikül filtresi ömrünün sonunda imha edilir. Ancak, değerli bileşenleri olan bu ürün aslında imha aşamasında tamamen değerini kaybetmiş değildir, yani üründen tekrar yararlanmak faydalı olacaktır.Çalışmadaki model, literatürde ?Tersine Lojistik Ağ Tasarımı? için mevcut bulunan, uygun matematiksel modellerden yola çıkılarak ürüne özel olarak kurulacaktır. Bu modeller kurulum maliyeti, yeniden işleme maliyeti, taşıma maliyeti ve dönüş tahmin değerleri verilerinin hesaplanmasını gerektirir.Modelin amacı yeniden üretim merkezleri için toplam maliyetleri en küçükleyecek, en iyi coğrafi konum ve kapasite seçimini gerçekleştirmektir. Ayrıca, tersine lojistik faaliyetlerinin çevresel etkileri karbondioksit salınımı kıstas alınarak da yer seçimi ve kapasite sonuçları olusturulacaktır. Kurulum maliyetleri ve çevresel etkileri dikkate alan optimal bir sonuç elde edilmesi amaçlanmıştır.
dc.description.abstractIn recent years, an increasing number of companies are taking into account reverse logistic to recover their products for a second usage (recycling, remanufacturing, reuse). This is due to changes in legislation for environmental protection and to economic reasons.This study aims to design and develop a reverse logistic network system that contains remanufacturing processes for a heavy truck manufacturer. We will focus on the design of a reverse logistic system for trucks diesel particulate filter. The company distributes its diesel particulate filter (DPF) all over Europe. Nowadays, diesel particulate filter is destroyed at the end of its life. However, the valuable components and material which are parts of DPF are not completely degraded to be destroyed and it will be worthwhile to exploit again. For creating benefit from these valuable components, the company embraces two strategies: having a remanufacturing system and providing service for customer instead of the product itself. The study will begin by creating mathematical models from existing and available models of the Reverse Logistics Network in the literature. Besides, environmental effects of reverse logistic activities will be observed. The decision should be obtained whereby considering the balance between the installation costs and environmental impacts.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleA design of a remanufacturing network system for diesel particulate filter considering economical and environmental criteria
dc.title.alternativeDizel partikül filtresi ürünlerinin yeniden üretime kazandırılması için ekonomik ve çevresel etmenleri dikkate alan bir ağ tasarımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10019441
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid373697
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess