Show simple item record

dc.contributor.advisorAhıska Kıng, Semra Şebnem
dc.contributor.authorGüney, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-04T13:12:16Z
dc.date.available2020-12-04T13:12:16Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86972
dc.description.abstractTarih boyunca otomotiv sektörü, büyük öneme sahip bir sektör olmuştur. Montaj hattı tasarımı imalatın başarısında hayati öneme sahiptir, çünkü hem üretimin maliyetini hem de üretkenliğini doğrudan etkiler. Montaj hatları manuel, otomatik veya yarı-otomatik olarak tasarlanabilir.Otomobil üretimi belli bir seviyeye kadar otomasyon gerektiren karmaşık bir süreçtir. Otomatize edilmiş montaj hattı, yüksek yatırım maliyetine sahiptir çünkü pahalı otomasyon ekipmanları gerektirir. Manuel montaj ise yüksek işçilik maliyetine sahipken düşük ekipman maliyeti gerektirir. Montaj hattının otomasyon seviyesi, manuel istasyonlarda yapılan iş miktarına kıyasla robotik istasyonlarda yapılan iş miktari dikkate alınarak hesaplanır.Bu tezde, görevlerin manuel ya da robotlarla yapılabildigi bir otomobil montaj hattı için otomasyon seviyesinin en iyilenmesi problemi dikkate alınmıştır. Amaç, yatırım, işçilik ve işletim maliyetlerinden oluşan toplam maliyeti en küçükleyen ve tüm sistem gereklerini sağlayan bir otomasyon seviyesini belirlemektir.Montaj hattını oluşturacak istasyon tiplerini ve hangi istasyona hangi görevlerin atanması gerektiğini belirlemek için bir tamsayılı programlama modeli önerilmiştir. Modelin kısıtları, Türkiye'deki bir otomobil üreticisinin gövde üretim hatlarında üretilen ticari bir modele ilişkin gerçek veriler temel alınarak tanımlanmıştır. Sayısal deneyler yapılarak, işçilik maliyeti ve yıllık talep miktarındaki değişimlerin optimum otomasyon seviyesi ve hat konfigürasyonu üzerine etkileri incelenmiştir.
dc.description.abstractThe automotive sector has been one of the industries with greatest importance throughout the history. The design of assembly lines plays a crucial role for the success of manufacturing since it affects both the manufacturing cost and productivity. Assembly lines can be manually operated, automated, or of mixed design. Automotive manufacturing is a complicated process that requires automation to some extent. Automated assembly has low labour cost but very high capital costs because of the expensive automation equipment required, while manual assembly is characterized by high labour costs and low capital costs. Automation level is calculated considering the amount of tasks performed using automation versus using labour in the workstations of the assembly line.The problem considered in this thesis is to determine the optimum level of automation for an automobile assembly line where tasks can be performed either manually or using robots. The aim is to determine the level of automation which minimizes the total cost of investment, labour and operations while meeting overall requirements.We propose a mixed integer programming model in order to determine the types of workstations to be used in the assembly line as well as task assignments to workstations. The constraints of the model are defined based on a real case regarding the assembly of a commercial vehicle in an automobile manufacturing plant in Turkey. A numerical experimentation is done to see the effects of unit labour cost and annual demand on the optimum line configuration and automation level.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleAutomation level optimization for an automobile assembly line
dc.title.alternativeBir otomobil montaj hattı için otomasyon seviyesi optimizasyonu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10045894
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid373711
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess