Show simple item record

dc.contributor.advisorGürbüz, Tuncay
dc.contributor.authorKoleto Eskol, Gbegnin
dc.date.accessioned2020-12-04T13:12:09Z
dc.date.available2020-12-04T13:12:09Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86968
dc.description.abstractİnsan toplumunun teknoloji ve haberleşme ile beraber hızla geliştiği için şirketler de bu hiza uyum sağlamak zorundadır. Düzenli bir örgütün hayatını (ayakta durabilmesi için; var oluşunu sürdürebilmesi) sürdürebilmesi için önlemlerin güncelleştirilmesi ve gidi taşının takip edilmesine bağlıdır. Böylece şirketler, büyük ekonomistler ve lojistikçiler tarafından zaman içinde geliştirilen çeşitli yöntemleri kullanırlar. Bir şirketin optimumyönetiminin hedefi, finansal performansına bağlı olduğu surece, yöneticiler, yönetim oranları için hesaplamalar temeli olarak kullanılan mali tabloların optimal ve verimliüretimine önem vereceklerdir. İş yönetimi dünyasındaki değişiklik, günümüzde ekonomik, sosyal, hukuk ve evrensel yönetimi bir araya getiren hızlı bir büyüme göstermektedir.Çok ölçütlü karar verme, karar vericilere yardımcı olarak vazgeçilmez bir araç haline gelmiştir. Bu açıdan, ` Operasyonel rekabet güçlerinin Değerlendirmesi Analizi ` olarak tanımlanan OCRA yöntemi, bir şirketin verimliliğini değerlendirmek için Parkan tarafından önerilmişti. Bu üretim birimlerinin göreli verimlilik değerlendirme yöntemi hassastır.FedEx Corporation Şirketi'nin performansının gidişatının değerlendirmesi için araç olarakkullanılan bu OCRA yöntemi sayesinde, FedEx Express, FedEx Ground ve FedEx Freight olmak üzere, bu şirketin çeşitli birimlerinin verimsizliğinin değerlendirdik.OCRA yöntemiyle elde edilen veriler (OCRA endeksleri) muhasebecilik faaliyetlerinişletme marjlarıyla karşılaştırıldı. Bu sonuçlar, verimsizlik ve işletme marjı arasındabeklenebilir ilişki trendi hakkında sezgisel ve öngörülebilir olduğunu gösteriyor.Aynı gider ve gelirler kullanarak, işletme marjıyla kıyaslama açısından, OCRA yöntemiyleelde edilen sonuçlar, hatasız ve hassas bir karar vermek için işletme marjlarının uygun olarak kullanılabilmesini göstermektedir. Ayrıca, işletme marjı ve OCRA'nin hassasiyet analizi yapıldığında, iki oranın neredeyse aynı sonuç gösterdiği görülür.
dc.description.abstractIn line with rapid growth of human society, companies have tend to adapt to new technologies in the area of organization, information and communication. Unarguably, the survival of an organized unit depends largely on the regularity of measuring and monitoring its progress. Accordingly, companies have relied on the use various methods developed over time by leading economists to achieve this goal. In the same vein, as long as the goal of the optimal management of a company is linked to its financial performance, policymakers will tend to focus on the efficient production of the financial statements as basis for the measurement of management ratios. The mutation in business management has changed dramatically as the result of changes in the economic, social and legal environment ... and well as spatial. In assisting decision or policy makers to take the make efficient policy, the multi-criteria decision making tools has emerged as a favorable model. The OCRA method, defined as `Operational Competitiveness Rating Analysis` was proposed by Parkan for measuring the efficiency of a company. However, the relative productivity of production units is still not well known.This method OCRA was used in assessing the evolution of the performance of FedExCorporation, as part of the evaluation; we evaluated the extent of the inefficiency of thevarious segments: FedEx Express, FedEx Ground and FedEx Freight. A comparative analysis was made using the evaluation index and operational margins of accounting periods. It appears that the result is perfectly predictable and intuitive on the relationship trend that we can expect between inefficiency under OCRA and operating margin.By comparing these results to operational inefficiency margins, we read a similar patternin each segment, which is due to the continued increase in maintenance charge andthe price of jet. These results with the falling price of some services offered. A priori,we can say that the OCRA method is consistent and provides us with reliable informationon improving performance of a company.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleEvaluation multicritere de performance des societes de logistique par la methode OCRA
dc.title.alternativeLojistik şirketlerinin performansının OCRA yöntemiyle çok ölçütlü değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10054357
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid373705
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess