Show simple item record

dc.contributor.advisorAlbayrak, Yıldız Esra
dc.contributor.authorRodoplu, Melek
dc.date.accessioned2020-12-04T13:11:50Z
dc.date.available2020-12-04T13:11:50Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86957
dc.description.abstractSon yıllarda teknolojik gelişmelerdeki hızlı artışa rağmen, televizyon günlük hayattaki yerini korumaktadır. İnsanoğlu , televizyonu kimi zaman bilgi edinme aracı ,kimi zaman boş zamanlardaki arkadaş, kimi zaman günün yorgunluğundan ve stresinden kurtulmayı sağlayan bir araç olarak görmekte, böylece tüm diğer seçeneklere rağmen televizyon hala popülaritesini koruyabilmektedir.Bu çalışmada, özellikle son yıllarda Türk televizyonlarında bir olgu haline gelmiş olan televizyon dizilerinin izlenme oranlarına etki eden faktörler detaylı olarak incelenmiş ve analiz edilmiştir. Son yapılan araştırmalar, her yayın dönemi başında ortalama 50-70 adet televizyon dizisinin yayına girdiği ve bu dizilerin yarısından fazlasının sadece birkaç bölüm gösterildikten sonra yayından kaldırıldıklarını göstermektedir (Deloitte, 2014). Kuşkusuz bu sonuca sebep olan durum dizi piyasasındaki yoğun rekabet ortamı ve yarışa dahil olamayan dizilerin düşük reytingler almasıdır.Konu ekonomik boyutu ile ele alındığında, bir dizinin içerisine gireceği rekabetçi ortamda başarılı olup olamayacağı konusunda dizi yayınlanmadan önce öngörüde bulunabilmek sektörün tüm paydaşları için büyük önem taşımaktadır.Bu çalışmada, bir televizyon dizisinin başarısını etkileyebilecek faktörler belirlenmiş, analiz edilmiş ve Bulanık Bilişsel Haritalama tekniği kullanılarak modellenmiştir. Ortaya çıkan model yardımı ile başarı faktörlerindeki çeşitli değişimlerin izlenme oranlarına etkisinin gözlenebileceği senaryo analizleri yapılmış, öngörüde bulunmayı ve buna bağlı olarak karar verme sürecini kolaylaştıracak bir çalışma yapılmıştır.Anahtar Kelimeler : Televizyon Dizileri, Bulanık Bilişsel Haritalama, Başarı Faktörleri, Reyting
dc.description.abstractIn recent years, despite the rapid increase in technological developments, television still keeps its place in our daily life. Television is sometimes seen as a means of getting information, sometimes a friend for leisure time or sometimes seen as a means to get rid of the fatigue and stress of the day by human being, thus it can still maintain its popularity despite all the other options.In this study, Turkish television dramas that have become a television phenomenon and the success factors of the dramas have been examined and analyzed in detail. Latest research conducted by Deloitte (2014) points out that each year, average 50-70 television dramas are released but more than half of them is removed after a couple of episodes are shown on the television due to the severe competition. As a nature result of this competitive environment, obtained low rating levels cause the abolition of television dramas.When the financial aspect of the subject is examined, to predict whether a television drama achieve high rating level before it is released has a vital importance for all the shareholders of the industry.In this study, the success factors of a television drama have been identified, analyzed and modelled by using Fuzzy Cognitive Map technique.Obtained model allows to monitor the impact of various changes in the value of success factors on viewing ratio by performing scenario analysis and facilitates prediction and decision-making process accordingly.Keywords: Television Dramas, Fuzzy Cognitive Map, Success Factors,Ratingen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleModelling and analyzing success factors of the television dramas by using fuzzy cognitive map technique
dc.title.alternativeTelevizyon dizilerinin başarı faktörlerinin bulanık bilişsel haritalama tekniği kullanılarak modellenmesi ve analiz edilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10120267
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447106
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess