Show simple item record

dc.contributor.advisorGenevoıs, Müjde
dc.contributor.authorTürkoğlu, Derya
dc.date.accessioned2020-12-04T13:10:42Z
dc.date.available2020-12-04T13:10:42Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86919
dc.description.abstractHizmet erişilebilirliği, müşterilerin hizmet sağlayıcısını seçerken değer verdiği önemli bir faktördür. Bununla birlikte, otomatik vezne makineleri (ATM'ler) bankacılık sektöründe gelecek vadeden ve müşterilere hizmet vermek için kullanılan ana dağıtım kanallarından biridir. Bu nedenle, bankalar mevcut müşterilerini tatmin etmek ve ayrıca potansiyel müşteriler kazanmak için ATM ağına yatırım yapmakta ve ATM yerlerini seçmektedir. Yine de, her köşeye ATM yerleştirilmesi, müşteri memnuniyetini artırırken maliyetleri büyük ölçüde artıracağından kesinlikle doğru bir karar değildir. Ayrıca, iyi seçilen bir konum, yerleştirilen ATM'nin performansına ve dolayısıyla pazar payı ve kârlılığı artırabileceğinden bankanın performansına önemli derecede fayda sağlayabilir. Bununla birlikte, ATM yer seçimi problemi bankacılık sektöründe hak ettiği ilgiyi görmemektedir. Bankaların çoğu, geleneksel olarak kararlarını içgüdüsel bir şekilde vermekte ve bu kararlar herhangi bir bilimsel yönteme dayanmamaktadır. Sonuç olarak, ATM yönetimi alanında yer seçimi probleminin çözümü için analitik bir yaklaşıma ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada, doğru yer seçimi kararlarını vermek için Bulanık Analitik Ağ Süreci ve Global Kriter Yöntemi'ni entegre eden bütünleşmiş bir yaklaşım önerilmektedir. Karar süreci, ATM'lerin sayısını ve yerlerini belirleme sorununu ele almaktadır. Ayrıca, önerilen yöntemin gerçek vakalar ile uygulanması, sonuçların geçerliliğini ve yaklaşımın uygulanabilirliğini güçlendirmiştir.
dc.description.abstractAccessibility of the service is a significant factor that customers value while choosing their service provider. Moreover, ATMs are one of the main distribution channels with a promising future that are used to provide service to customers in the banking industry. Therefore, banks invest in ATM network and select ATMs locations to satisfy their existing customers and also to gain the potential customers. Nevertheless, locating ATMs at every corner is certainly not the right decision as it would boost costs while increasing customer satisfaction. Additionally, good location can bring substantial benefit to the performance of the facility and accordingly performance of the bank as it can increase market share and profitability. However, locating ATMs still do not get the attention that it deserves. Traditionally, most of the banks make the decision instinctively and these decisions do not base on any scientific method. Consequently, there is a need for an analytical approach in the area of ATM management for location selection. In this study, we propose an integrated approach for ATM location selection problem that applies to Fuzzy Analytic Network Process (FANP) and Global Criterion Method (GCM) to make sound location decisions. The decision process addresses the problem of determining the number and locations of ATMs. Furthermore, applying the proposed methodology into real life cases strengthened the validity of the results and the applicability of the methodology.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleAn integrated methodology for ATM location strategy
dc.title.alternativeATM yerleşim yeri stratejisi için bütünsel bir yaklaşım
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMulti criteria optimization
dc.subject.ytmAutamated teller
dc.subject.ytmTurkish banking sector
dc.subject.ytmSite selection
dc.identifier.yokid10172448
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495018
dc.description.pages354
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess