Show simple item record

dc.contributor.advisorGenevoıs, Müjde
dc.contributor.authorBacin, Merve
dc.date.accessioned2020-12-04T13:10:38Z
dc.date.available2020-12-04T13:10:38Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86917
dc.description.abstractSon yıllarda üretim endüstrisi çevresel ve sosyal sürdürülebilirlik konuları üzerine yoğunlaşmakta ve bu durum günümüzün oldukça sanayileşmiş dünyası için çok önemli bir pozitif gelişmedir. Hükümet yönetmelikleri, tüketicilerin çevresel ve toplumsal konulara karşı her geçen gün artan farkındalıkları ve üreticilerden beklentileri şirketleri şirket içi ve dışı uygulamalarında çevresel ve sosyal sürdürülebilirlik konularında aktif rol almaları gerekliliğini doğuruyor. Şirketler yalnızca şirket içi uygulamalarından değil; aynı zamanda tedarikçilerin operasyonların da sorumludurlar. Bu hususta, tedarikçi değerlendirmesi ve seçimi; rekabet avantajı ve tedarik kalitesiyle doğrudan ilişkisi ve nihayetinde firmanın operasyonlarını etkilemesi nedeniyle özellikle imalat şirketleri için kritik bir öneme sahiptir. Tekstil ve hazır giyim endüstrisi çevreye ve topluma verdiği zararlar ve kötü etkiler sebebiyle ağır eleştirilere maruz kalmaktadır. Bu nedenle çevresel ve sosyal sorumluluk konuları tekstil ve hazır giyim sektörünün en güncel konusudur. Tekstil ve hazır giyim üretim endüstrisi çevreyi en çok kirleten ikinci sektördür, aynı zamanda emek yoğun bir yapıya sahiptir; ucuz işçiliğin en yaygın olduğu meslek kollarından birisidir. Bu sebeple bu sektörün çevreye, çalışanlarına ve paydaşlarına yönelik çevresel ve sosyal rolü son derece önemlidir. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de en önemli sektörlerden birisi olan moda sektörü, Türkiye'nin ikinci büyük ekonomik sektörüdür ve yüksek yıllık ihracat oranlarıyla ekonomiye katkısı çok fazladır. Bu çalışma, Türkiye'de çevreye duyarlı ve sosyal konularda bilinçli tedarikçi arayan tekstil ve hazır giyim firmaları için genel bir model yaratmayı amaçlamaktadır. Tedarikçi seçimi probleminde geleneksel kriterlerle birlikte çevresel ve sosyal kriterler de birlikte kullanılmadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda, en etkin ve uygun kriterleri elde etmek için kapsamlı bir literatür taraması yapılmıştır. En uygun sürdürülebilir tedarikçiyi seçmek için Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) ve Analitik Ağ Süreci (AAS) yöntemlerini içeren entegre bir model önerilmektedir. Önerilen model uygulanabilirliğini test etmek için model Türkiye'de faaliyet gösteren bir tekstil firmasında test edilmiştir.Türkiye'nin moda endüstrisi için önerilen modelin, moda şirketlerinin tedarikçi seçim süreçlerinin verimliliğini artırmalarında yardımcı olması amaçlanmaktadır.
dc.description.abstractFocusing environmentally green and socially conscious topics as a manufacturer has major significance in today's highly industrialised world. The governmental regulations, increasing customer awareness towards the environment and society, and the expectations from the manufacturers made companies take actions about sustainability in their in- company and external practices. Companies are not only responsible for their in- company practices but also for their vendors' operations. Supplier evaluation and selection is especially critical for manufacturing companies because of its direct relation with the competitive advantage, quality of the procurement, and its influence on the firm's operations eventually. Environmental and social sustainability have become a very hot topic in textile and clothing industry, since it is the world's second most polluting sector. Fashion industry is a labour-intensive sector, where social role of the firms towards its employees and stakeholders extremely matter. In Turkey textile and clothing industry is the second largest sector with its high contribution to the economy. This study aims to create a generic model for apparel and textile companies that search for environmentally green and socially conscious suppliers in Turkey. The proposed supplier selection model includes conventional criteria as well as environmental and social sustainability parameters since social responsibility and environmental issues emerge today. In order to get the most effective and fitting criteria for the aim, the literature has been reviewed extensively. An integrated Quality Function Deployment (QFD) and Analytical Network Process (ANP) approach is proposed for selecting the most sustainable supplier for a textile company. The proposed methodology is implemented on a real life case study of a Turkish textile company. The proposed framework, which is applicable to Turkey's textile and clothing industry can assist the fashion companies in improving the efficiency of their supplier selection processes.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleSustainable supplier selection problem with integrated QFD–ANP approach in Turkish textile and clothing industry
dc.title.alternativeTürk tekstil ve hazır giyim endüstrisi için KFG ve AAS ile sürdürülebilir tedarikçi seçme problemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10186495
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495012
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess