Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyüközkan Feyzioğlu, Gülçin
dc.contributor.authorGüler, Merve
dc.date.accessioned2020-12-04T13:09:47Z
dc.date.available2020-12-04T13:09:47Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86888
dc.description.abstractKuruluşlar, rekabet avantajı kazanmak ve rekabetteki konumlarını korumak için sürekli baskılarla yüz yüze gelirken, maliyetleri düşürmenin, kaliteyi arttırmanın, pazara sunma sürelerini kısaltmanın, müşteri gereksinimlerini karşılamanın ve esnek süreçlere sahip olmanın önemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu bağlamda, Dijital Dönüşüm (DD), yeni müşteri deneyimleri yaratmayı, operasyonel verimliliği artırmayı, yeni gelir akışları oluşturmayı ve değişen koşullara hızla cevap vermeyi amaçlamaktadır. Şirketler, DD yolculuklarında yola nereden başlayacaklarını ve yolu nasıl takip edeceklerini bilmelidirler. Bu noktada, Dijital Olgunluk Modelleri (DOM), şirketlerin DD yolculuğunda hangi seviyelerde olduklarını ve yola nereden başlamaları gerektiğini analiz etmelerine yardımcı olmaktadır. Bu tezde, DD yolculuklarında organizasyonlara rehberlik edecek 2 aşamalı bir bilimsel yöntem sunulması amaçlanmaktadır. İlk aşamada, özgün bir DOM oluşturularak dijital olgunluk skorunun hesaplanması için bir yöntem önerilmektedir. Kriterlerin önem derecesini belirlemek için Kararsız Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) yöntemi kullanılmaktadır. Karar vericiler genellikle karar verme sürecinde düşüncelerini ve tereddütlerini ifade etmekte zorlandığından, sezgisel bulanık dil terimleri yaklaşımı tercih edilmektedir. İkinci aşamada firmaların dijital olgunluk seviyelerine göre stratejik aksiyon planları sunulmaktadır. Stratejik aksiyon planlarının, organizasyonların eksikliklerine göre tasarlanması gerekmektedir. DOM ile değerlendirme yapıldığında şirketlerin DD açısından eksik yanları belirlenmektedir ve iyileştirme önerisi olarak da stratejik aksiyon planları sunulmaktadır. Bu noktada, Kararsız Bulanık Aksiyomatik Tasarım (AT) yöntemi en iyi stratejik aksiyon planını seçmek için kullanılmaktadır. Araştırma metodolojisi ve önerilen değerlendirme modeli gerçek bir vaka çalışması ile örneklendirilerek elde edilen sonuçlar verilmiştir.
dc.description.abstractAs organizations continually face pressures to gain and retain competitive advantage, identifying ways of cutting costs, improving quality, reducing time to market, meeting customer requirements, having flexible processes become increasingly important. In this context, Digital Transformation (DT) aim to create new customer experiences, improve operational efficiencies, generate new revenue streams and rapidly respond to changing conditions. DT leads to the emergence of new business models. Companies need to know where to start and how to follow a path in their DT journey. At this point, Digital Maturity Models (DMMs) help companies.The aim is to provide a scientific method that guides organizations in their DT journey with 2 phases. In the first phase, an original DMM is constructed and a method for calculating the digital maturity score is proposed. Hesitant Fuzzy Analytic Hierarchy Process (AHP) method is used to determine the importance degree of the factors. Since decision makers (DMs) often have difficulties to express their thoughts during decision-making process, the hesitant fuzzy linguistic terms set (HFLTS) approach is preferred. In the second phase, strategic action plans are offered according to digital maturity levels of the companies. The insufficient parts of companies in terms of DT are determined by DMM evaluation and strategic action plans are proposed as improvement suggestions. Hesitant Fuzzy Axiomatic Design (AD) method is used to select the best action plan. The research methodology and the proposed evaluation framework are illustrated with a real case study and the results of the study are given.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleEvaluation framework for the digital maturity model with hesitant fuzzy multi criteria decision making techniques
dc.title.alternativeDijital olgunluk modeli için kararsız bulanık çok kriterli karar verme teknikleriyle değerlendirme yapısı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-04
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10203225
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid521721
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess