Show simple item record

dc.contributor.advisorAcarman, Tankut
dc.contributor.authorDanişman, Ahmet Emre
dc.date.accessioned2020-12-04T13:08:51Z
dc.date.available2020-12-04T13:08:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86855
dc.description.abstractBilimsel ilerleme sürekli devam eden bir süreçtir ve insanların her zaman yeni icatlar için yeni fikirleri vardır. Ancak, bilimsel ilerleyis kümülatiftir, arabayı icat etmeden önce tekerlegi icat etmeniz gerekmektedir. An itibarıyla insanlık o noktayı asmıs bulunmaktadır ve yeni meydan okumalara açıktır. Yeni fikirlerden biri kendileri giden arabalar, daha resmi ve genel bir tabirle, 'otonom yer araçları'dır. Sehir trafiginde seyreden otonom araçlar uzun yıllardan beri bir hayal olmustur. Ama bu fikrin gerçeklesmesi için bazı zorlukların üstesinden gelinmesi gerekmektedir. Otonom araçların senaryo algılama ve yörünge planlama gibi pek çok ayrı bileseni vardır. Sorunlarını çözmek için birçok metod üzerine çalısılmıs ve gelistirilmistir. Bu tezde, yeni bir yörünge planlama algoritması tanıtılmıs ve üzerinde yapılan detaylı deneylerin sonuçları paylasılmıstır. Algoritm gerçek amanlı çalısmaktadır ve bilinen algoritmalara bir alternatiftir. Deneyler özel olarak ayarlanmıs ölçeklenebilir bir ortamda, el yapımı bir araç, bilgisayar, kamera ve açık kaynak kodlu bir karekod kütüphanesi kullanılarak yapılmıstır.
dc.description.abstractScientific progress is an ongoing process and humans always have new ideas for new inventions. Although, scientific process is cumulative, you must invent the tire before inventing the car. Currently, mankind have past that point and looking towards to new challenges. One of the new ideas is cars that drive themselves, in a more formaland general way, the 'autonomous ground vehicles'. Autonomous vehicles in city traffic have been a dream for a long time. However, this great idea comes with its own set of problems. There are many parts of autonomous driving such as scene understanding, path planning. Many methods have been studied and developed to solve its problems.In this thesis, a novel path planning algorithm and results of extensive experimentation on it are presented. The algorithm runs real-time and is an alternative to well known existing algorithms. The experiments are done in a scalable custom environment consisting of a custom-built vehicle, desktop computer, a camera and an open source marker library.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titlePath planning for autonomous vehicles
dc.title.alternativeAkıllı araçlar için yörünge planlama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-09
dc.contributor.departmentBilgisayar Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10269959
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid590829
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess