Flexibility portfolio for automotive manufacturers
dc.contributor.advisor | Genevoıs, Müjde | |
dc.contributor.author | Su, Elif Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:08:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:08:49Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86854 | |
dc.description.abstract | Günümüzde, otomotiv üreticileri ciddi bir rekabet ve belirsizlik ortamındalar. Müşterilerin satın alma davranışları, koşullardaki dalgalanma ve teknolojik gelişmeler meydana geldikçe daha az öngörülebilir olmaktadır. Bu çalışmada, rekabetle başa çıkmak ve pazar payını arttırabilmek için esneklik konsepti önerilmiştir. Otomotiv sektörü, esnekliğin ciddi gerekli olduğu sektörlerden biridir. Bu çalışmanın amacı, otomotiv üreticileri için tedarikçi ve bayilerin beklentilerini de dikkate alarak müşteri ihtiyaçlarını karşılayan en iyi esneklik portföyünü bulmak, belirsizlikler ve şirketin karşılaştığı risklerle başa çıkmak için hızlı bir çözüm sunmaktır.Metodoloji olarak, analitik ağ süreci (ANP) ve kalite fonksiyon yayılımı (QFD) birleştirilerek karar verme modeli geliştirilmiştir. Öncelikli olarak, ANP aracılığı tedarikçi, bayi ve müşteri beklentileri kendi içlerinde sıralanır ve sonra otomotiv üreticisi göre sıralanır, ikincil olarak beklentileri karşılayan esneklik tipleri ile iki aşamalı QFD konseptinden biri olan esneklik evi yapılır. Burada ilk aşamada, esneklik evi, tedarikçi, perakendeci ve müşteri beklentilerini esneklik tipleri ile ilişkilendirmek için kullanılmıştır. Çalışmanın bu kısmında minimum esneklik tipi kullanılarak tüm beklentilerin maksimum düzeyde karşılanabileceği bir portföy önerilmektedir. Sonuç olarak belirsizliklerin ve şirketin karşı karşıya olduğu risklerin üstesinden gelmek için hızlı çözümler sunulur. | |
dc.description.abstract | Nowadays, manufacturing companies are in serious competition and in an uncertain environment. As business conditions fluctuate and technological developments occur, customers are less predictable in purchasing behavior. In order to survive in the competition and to increase the market share, flexibility is proposed in this study. The automotive sector is one of the sectors that flexibility is highly needed. The purpose of this study is to find out the best flexibility lever portfolio satisfying customer needs considering also supplier and retailer expectations and providing a quick solution to deal with the uncertainties and the risks this company faces for automotive manufacturer.As a methodology, a decision making model is developed by combining analytic network process (ANP) and quality function deployment (QFD). Firstly, supplier, retailer and customer expectations are ranked within themselves, and then according to automotive manufacturer their importances are ranked via ANP, secondly the flexibility levers matching the expectations are weighted using two-phased QFD that is house of flexibility concept. In here, a house of flexibility is constructed to relate supplier, retailer and customer expectations with flexibility levers as a first phase. In this part of study, the best portfolio that all expectations can be satisfied maximum with constraint of minimum flexibility is proposed. Later on, a second house is built to detail down the flexibility levers into system factors. As a result, quick solutions are provided to deal with uncertainties and the risks faced by company. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Flexibility portfolio for automotive manufacturers | |
dc.title.alternative | Otomotiv üreticileri için esneklik portföyü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-09 | |
dc.contributor.department | Lojistik ve Finansman Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10269431 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 590808 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |