Show simple item record

dc.contributor.advisorDemircan, Murat Levent
dc.contributor.authorAcarbay, Algi
dc.date.accessioned2020-12-04T13:08:40Z
dc.date.available2020-12-04T13:08:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86849
dc.description.abstractÖdeme insanların günlük hayatının önemli bir parçasını oluşturuyor ve kredi kartı ile yapılan çevrimiçi ve çevrimdışı işlemlerin sayısının e-ticaretin gelişmesi ile her geçen gün artmasına rağmen; dünya genelindeki ödeme işlemlerin büyük çoğunluğu hala nakit olarak yapılıyor. Ancak, bankalar, Visa, Mastercard gibi dev ödeme kuruluşları ve ödeme sağlayıcıları, platformlarını dijital kanallar ve geniş bir işlem kanalı seçeneği sunarak ve katma değer ve güvenlik hizmetlerini iyileştirerek hizmetler kredi kartı ile yapılan işlemlerin sayısının artırılmasını hedefliyor.Son yıllarda, Bilgi Teknolojileri dış kaynak kullanımı firmaların ana faliyet konusuna odaklanabilmeleri, teknolojik gelişmelere ayak uydurabilmeleri, maliyetleri azaltlamaları ve yüksek kalitede hizmet vermeleri için sebebpleriyle bir çok firmanın iş stratejisi haline geldi. Kullanıcı dostu ve güvenli ödeme platformlarına sahip olmak, üye iş yerleri ile hızlı ve kolay entegrasyon fırsatları, operasyonel yükler ve güvenlik konuları bankalar için oldukça önemli ve onları Sanal POS platformlarını dış kaynak kullanımı ile üçüncü şahıslara vermeye itiyor.Bu çalışmada, bir bankanın ödeme hizmeti sağlayıcısı seçimi aralık değerli tip-2 bulanık EDAS yöntemi ile değerlendirilecek. Üç adet alternatif ve yedi ana kriter üç adet karar verici tarafından değerlendirilecek ve en iyi alternatife karar verilecek.
dc.description.abstractPayment is an important part of people's daily lives, and although both online and offline transactions made by credit cards increase everyday with the growing interest in e-commerce, a huge number of worldwide payment transactions are still made by cash. However, the banks, giant payment institutions like Visa and MasterCard, and Payment Service Provider companies aim to increase the number of card transactions with enhancing their platforms by supporting a wide range of channels with digital solutions, improving the security and providing value-added services. Lately, IT Outsourcing is a business strategy of lots of companies due to focusing the core business, keeping up with technological innovations, decreasing the costs, and offering high quality. Having the user friendly and secure payment platforms, easy and quick integration opportunities with the merchants, operational efforts, security concerns are quite critical for the banks; and shift them to outsource Virtual Point of Sale platform to third parties.In this study, Payment Service Provider selection of a bank will be evaluated based on Interval type-2 Fuzzy EDAS method. Three alternatives and seven main criteria will be assesed with the three decision makers, and the best option will be decided.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleDecision making methodology for software development outsourcing
dc.title.alternativeYazılım uygulamalarının dış kaynak kullanımında karar verme önerisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10261127
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid589177
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess