Show simple item record

dc.contributor.advisorBereketli Zafeırakopoulos, İlke
dc.contributor.authorAltin, Elif
dc.date.accessioned2020-12-04T13:08:08Z
dc.date.available2020-12-04T13:08:08Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-08-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86831
dc.description.abstractGelişmekte olan endüstrilerdeki çevresel koruma ve düzenlemelere uyum konusundaki artan endişeler nedeniyle sürdürülebilirlik kavramı yükselen bir oranda dikkat çekmektedir. Özellikle havacılık şirketleri, sektörde sürekli sürdürülebilirlik sağlayabilecek verimli ürün ve hizmetler geliştirmenin yeni yollarını araştırmaktadır.Havayolu endüstrisindeki dönüm noktası niteliğinde olan projelerinden biri kablosuz uçak içi eğlence (WIFE) sistemidir. Sistem boyut, ağırlık ve enerji tüketiminde azalma sağlar. Ayrıca havayolları için yolcu memnuniyeti artışı, maliyet tasarrufu, ek gelir ve fonksiyonel verimlilik sunar.Araştırmanın amacı, sürdürülebilir tedarik zinciri operasyonlarının yönetimi sırasında kablosuz IFE sistemini ekonomik, müşteri ve çevresel değerlendirme kapsamlarında Kablolu IFE sistemi ile karşılaştırarak değerlendirmektir.Tezde iki farklı sistemi karşılaştırmak için triple bottom line (TBL) ve multiple criteria decision making (MCDM) yaklaşımları kullanılmıştır. TBL yaklaşımını değerlendirmek için araştırmada maliyet fayda analizi, müşteri memnuniyeti ve çevresel değerlendirmeler yapılmıştır. Daha sonra, kriterlerin önem ağırlıklarının değerlendirilmesinde analytical network process (ANP) yöntemi ve alternatiflerin sıralanması için technique for order preference by similarity to ideal solution (TOPSIS) metodolojisi kullanılmıştır.Tezin ana katkısı, havacılık endüstrisinde daha sürdürülebilir ve avantajlı IFE sistemlerinin belirlenmesi ve sürdürülmesi için sistematik bir yaklaşımın yapılandırılmış olmasıdır.
dc.description.abstractSustainability is getting increasing attention due to growing worldwide concerns about environmental protection and adaptation to the environmental regulations in developing industries. Especially, aviation companies are searching new ways to develop efficient products and services that can provide continuous sustainability in the sector. One of the breakthrough projects in the airline industry is wireless in-flight entertainment (WIFE) system that provides reduction of size, weight and energy consumption. It also offers increasing passenger satisfaction, cost saving, additional revenue and functional efficiency for airlines.The aim of the research is to assess the wireless IFE system by comparing with wired IFE system in respect of economical, customer and environmental viewpoints during the management of the sustainable supply chain operations. In the thesis, triple bottom line (TBL) and multiple criteria decision making (MCDM) approaches are employed to compare two different systems. Cost benefit analysis, customer satisfaction and environmental assessments are implemented in the research to assess TBL approach. Later, analytical network process (ANP) method is implemented for evaluating importance weights of criteria and technique for order preference by similarity to ideal solution (TOPSIS) methodology is proposed for ranking alternatives.The main contribution of the thesis is that a systematic approach have been constructed to determine and to maintain more sustainable and advantageous IFE systems in aviation industry.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleEvaluation of ife systems using triple bottom line and mcdm approaches
dc.title.alternativeUie sistemlerinin üçlü performans ve çkkv yaklaşımları ile değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-27
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSustainability
dc.identifier.yokid10224918
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid632473
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess