Show simple item record

dc.contributor.advisorEker, Fatma
dc.contributor.authorKuzu, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-04T13:04:43Z
dc.date.available2020-12-04T13:04:43Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86771
dc.description.abstractBu çalışma; Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin duygusal zeka ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi ve eşdeğer eğitim gören diğer üniversite öğrencileri ile karşılaştırılması amacıyla tanımlayıcı tipte yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Düzce Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümünde 2007-2008 eğitim öğretim döneminde öğrenim gören 147 ve Düzce Üniversitesi'nde 4 yıllık lisans eğitimi veren Orman Fakültesi, Teknik Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 1270 öğrenci oluşturmaktadır. Örnekleme Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinden 130 ve diğer fakültelerin öğrencilerinden yaş, sınıf ve cinsiyetleri eş 130 öğrenci dahil edilmiştir.Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından literatür taranarak geliştirilen Kişisel Bilgi Formu; Hall (1999) tarafından geliştirilen ve Ergin (1999)'nin Türkçe geçerlik güvenirlik çalışmasını yaptığı Duygusal Zeka Değerlendirme Ölçeği ve Korkut (1996) tarafından geliştirilen İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel değerlendirmesinde yüzdelik, grup oranlarını karşılaştırmada ki kare, iki grup ortalaması arasındaki farkın analizi için student t testi ya da Mann-Whitney U testi, ve sürekli değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemede Pearson korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka Değerlendirme Ölçeği alt boyutlarından Duyguların Farkında Olma Kendini Motive Etme ve duygusal zeka toplam puanlarının Karşılaştırma Grubu'na göre yüksek olduğunu; Duyguları Yönetme, Empati ve Sosyal Beceriler alt boyutlarında gruplar arasında anlamlı bir fark olmadığını göstermektedir. Benzer şekilde Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin iletişim becerileri puan ortalamalarının Karşılaştırma Grubu'na göre yüksek ve istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this descriptive study was to evaluate and compare the emotional intelligence and communication skills of nursing students and the other university students.The universe ot the study consisted of 147 nursing students and 1270 unıversty students (Faculty of Forestry, Techical Education Faculty) attending 4-year formal education in Duzce University in 2007-2008 academic year. 130 nursing students and 130 other universty students were taken to the sample group according to th e equivalent characteristics ( age,class, gender variables). Data were collected using an information form developed by researchers and Emotional Intelligence Evaluation Scale developed by Hall (1999) and its reliability and validity in Turkish was determined by Ergin(1999). Commucation Skills Evaluation Scale that was developed by Korkut (1996) was also used to collect the data. The collected data were analyzed using percentage, chi-square to compare the groups percenteages, student t test and Mann Whitney U test to analyze the mean differncess between two groups and pearson correlation to determine the relation among steady variables. It as found that Nursing Students in the Emotional Intelligence Evaluation Scale Sub-dimensions, Emotional Awereness, Self Motivation and emotional intelligence total scores were higher to the compare group. On the other hand there were empathy and social skills. However Nursing Students communication skills mean scores was higher than the compared group and difference between group was significant statistically.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin duygusal zeka ve iletişim becerilerinin eşdeğer öğrenim gören öğrencilerle karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of emotional intelligence and communication skills of nursing students and the other university students in comparative way
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid315043
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid230324
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess