Dezavantajlı gruplar bağlamında lise çağı gençliğinin sosyalleşmesinde sporun etkisi
dc.contributor.advisor | Kılıç, Metin | |
dc.contributor.author | Arslan, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:03:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:03:19Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86685 | |
dc.description.abstract | Lise çağı gençliği dediğimiz 14-18 yaş aralığındaki gençlerin sosyalleşmesinde kültürel, ekonomik, eğitim gibi sosyal etmenler göz ardı edilemeyecek bir öneme sahiptir. Gençler belirttiğimiz bu özellikler bağlamında, akranlarıyla benzer seviyelerde sosyal hayatta ve eğitim-öğretim kurumlarında yer almazlarsa dezavantajlı gruplar içerisinde değerlendirilmeleri gereklidir. Bu açıdan, çalışmada dezavantajlı diye tabir ettiğimiz (parçalanmış aile çocukları) lise çağı gençliğinin spora katılmalarında etkili olan unsurlar ve spor sayesinde dezavantajlarının ne oranda azaltılıp-azaltılmadığı sosyalleşme ekseninde analiz edilmektedir. Çok geniş bir yelpazesi olan `dezavantajlı gruplar` şemsiyesi altında yer alan her gruba hâkim olmak mümkün değildir. Böyle geniş çaplı bir çalışma ancak çok katılımlı bir işbirliğiyle gerçekleşebilir. Çünkü dezavantajlı grupların her birinin ayrı ayrı ele alınıp derinlemesine incelenmesi gerekir. Bu yüzden çalışmada dezavantajlı gruplar içerisinde yer alan kesimler hakkında kısa bilgilere yer verilirken, parçalanmış aile yapılarıyla ilgili daha detaylı bir literatür araştırması yapılmıştır. Eserde teorik ve uygulama bölümleri yer almaktadır. Teorik bölümde genel bilgiler başlığı altında dezavantajlı gruplar, spor ve sosyalleşme başlıkları ile ilgili derinlemesine geniş bir literatür çalışması yapılmıştır. Uygulama kısmında ise çalışma tasarımına yer verilmiştir. Tasarım içerisinde; çalışmanın yeri ve katılımcı bireyler, araştırma soruları, veri toplama yöntemleri ve veri analizlerine yer verilmiştir. Temalar ekseninde spor ve sporun sosyalleşmeye etkisi başlığı altında 3 ayrı tema oluşturulmuştur. Her temanın ana başlıkları altında kategoriler ve o kategorileri oluşturan kavramlar alt başlıklar olarak sunulmuştur. İlgili temalara dair sonuçlar çalışmanın tartışma ve sonuç kısmında yer verilmiştir. Araştırma sonucunda spor yapan bireylerin uğraştıkları spor dalları ve ilgili spor dallarına özgü aktivitelerinden hareketle bu bireylerin spor yapmayan bireylere göre toplum içinde daha hızlı sosyalleştikleri tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Dezavantajlı Gruplar, Gençlik, Parçalanmış Aile, Sosyalleşme, Spor | |
dc.description.abstract | For the sociolazation of teenagers aged between 14-18 social factors such as, culture, economic welfare as well as academic success have an undeniable importance. In relation with these factors, teenagers should be educated in similar educational environments, those who are not should be assessed as disadvantaged groups. In this study, it is analyzed what factors are affective in the participation of sportive activities at school as well as if or how much these disadvantages can be reduced through socialization.It is not possible to have a full insight over every and each group which is considered to be under the headline `disadvantaged groups` as it covers a wide range.Such a wide range study could only be performed with the collaboration of numerous people since disadvantaged groups have to be handled in a detailed way each by each. In this study, therefore, while it is only preferred to exhibit the literary database results about disadvantaged groups in general, much more detailed information and research is provided about divorced familes. In this study theorotical as well as practical sections are available. In the theorotical section under the general information headline, a very detailed research about disadvantaged groups, sports and sociolization can be found. Under the practice section, however, the design of the study can be seen. In the design section, the following can be found: The place of study, individuals participated in the study, the questions asked in the study, data analyzes. Under the section `Themes`, 3 sub-sections with the headlines sports and the affects of sports on socialization can be found. Under the headline of every main theme, categories and the terms constituting these categories can be found as sub-categories. Each result for the relating themes is given seperatedly. The total general result of all themes, however, can be found at the end of the study in the `Discussion` and `Result` sections. At the end of the research study, it has been found out that the ones who are involved in sports activities socialize in the society much more rapidly compared to the ones who do not do any sports at all.Key Words: Disadvantaged Groups, Teenagers, Fragmented Family, Socialization, Sport | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Dezavantajlı gruplar bağlamında lise çağı gençliğinin sosyalleşmesinde sporun etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of sport on hi̇gh school pupils who have di̇sadvantages in terms of being socialized | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Broken families | |
dc.subject.ytm | Sportsmen students | |
dc.subject.ytm | Sportsmen | |
dc.subject.ytm | Sport activities | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Youth | |
dc.subject.ytm | Socialization | |
dc.subject.ytm | Sport sociology | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.identifier.yokid | 10083357 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DÜZCE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 412775 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |