Planlanmış bir yüzme programının 15-18 yaş öğrencilerinin motivasyon, atılganlık ve dikkat düzeylerine etkileri
dc.contributor.advisor | Yiğiter, Korkmaz | |
dc.contributor.author | Köroğlu, Mihraç | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:00:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:00:04Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86483 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 8 haftalık yüzme eğitiminin Sakarya İl'i Adapazarı İlçesinde bulunan 15-18 yaş aralığı lise öğrencilerinin motivasyon, atılganlık ve dikkat düzeylerine yüzmenin etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Bu amaçla Sakarya İl'inde bulunan Fatih Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinden ve Özel Şahin Anadolu Lisesinde öğrenim gören 100 öğrenci gönüllü olarak katılmış ve her iki okuldaki öğrenci grupları deney ve kontrol grubu olarak ayrılmıştır. Her iki okuldaki öğrencilere Spora Özgü Başarı Motivasyon Ölçeği, Rathus Atılganlık Envanteri ve Burdon Dikkat Ölçeği ön ve son test olarak uygulanmıştır. Deneysel ve sırasal bir desen yöntemiyle yürütülmüş olan araştırmada elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiş olup anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ön test sonuçları ile son test sonuçlarının karşılaştırılması için bağımsız gruplarda Mann Whitney U-testi ve bağımlı gruplarda Wilcoxon Signed Ranks testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda deney grubunun motivasyonu ön test sonuçları ile son test sonuçları ve deney grubunun son test sonuçları ile kontrol grubunun son test sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Atılganlık envanteri sonuçlarında deney grubunun atılganlık ön test sonuçları ile son test sonuçları ve deney grubunun son test sonuçları ile kontrol grubunun son test sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark ortaya çıkmıştır. Dikkat düzeyi sonuçlarında deney grubunun dikkat düzeyi ön test sonuçları ile son test sonuçları ve deney grubunun son test sonuçları ile kontrol grubunun son test sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Motivasyon, atılganlık ve dikkat düzeylerinin kontrol gruplarının ön test ve deney gruplarının ön test sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Araştırma sonuçları, 8 haftalık yüzme eğitiminin lise öğrencilerinin motivasyon, atılganlık ve dikkat düzeylerini olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate 8-week swimming training has an effect on the motivation, assertiveness and attention levels of 15-18 age high school students in Adapazarı district of Sakarya province. For this purpose, 100 students from Fatih Vocational and Technical Anatolian High School and Private Şahin Anatolian High School in Sakarya Province voluntarily participated and student groups in both schools were divided into experimental and control groups. Sports Specific Success Motivation Scale, Rathus Assertiveness Inventory and Burdon Attention Scale were applied to the students in both schools as pre and post test. The data obtained in the study which was conducted with an experimental and sequential design method were analyzed in SPSS program and the significance level was taken as 0.05. Mann Whitney U-test and Wilcoxon Signed Ranks test were used in the independent groups to compare the pre-test and post-test results of the experimental and control groups.As a result of the study, a statistically significant difference was found between the motivation of experimental group, pre-test results, post-test results, post-test results of experimental group and post-test results of control group. In the assertiveness inventory results, a statistically significant difference was observed between the assertiveness pre-test and post-test results of the experimental group and the post-test results of the experimental group and post-test results of the control group. A statistically significant difference was found between the pre-test and post-test results of the experimental group's attention level and post-test results of the experimental group and post-test results of the control group. No statistically significant difference was found between the pretest and experimental groups' pre-test and motivation, assertiveness and attention levels. The results of the research show that 8-week swimming training has a positive effect on the motivation, assertiveness and attention levels of high school students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Planlanmış bir yüzme programının 15-18 yaş öğrencilerinin motivasyon, atılganlık ve dikkat düzeylerine etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of a planned swimming activity program on motivation, assertiveness and attention levels of the students ages 15-18 | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-08 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10300467 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DÜZCE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 626804 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |