Show simple item record

dc.contributor.advisorSevim Korkut, Derya
dc.contributor.authorSolak, Ertan
dc.date.accessioned2020-12-04T12:36:15Z
dc.date.available2020-12-04T12:36:15Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84936
dc.description.abstractÇalışma Düzce ilinde faaliyet gösteren, içinde yer aldığı Batı Karadeniz Bölgesi'nin ve orman ürünleri endüstrisi iş kolunda yer alan işletmelerin yönetim ve üretim karakterlerini bünyesinde barındıran bir orman ürünleri sektör temsilcisinin üretim tesisinde gerçekleştirilmiştir. İşletme aynı zamanda müşteri profili açısından otomotiv ana sanayinin tedarikçisi konumunda bulunmakta ve bu konumu ile ulusal ölçekte incelemeye değer nadir bir pozisyonda yer almaktadır. Yapılan bu tez çalışmasında; makine alt yapısı, çalışan profili, malzeme özelliği, iş akışı ve ürün niteliğinden oluşan üretim karakterleri ile tedarikçi profili, yönetici yetkinliği, üst yönetimin kabiliyeti, dokümantasyon alt yapısı ve müşteri beklentisinden oluşan yönetim karakterlerinin sürekli iyileştirme kapsamında uzun vadeli dönüşümü incelemeye alınmıştır. Tezin amacı; orman ürünleri iş kolundaki bir işletmenin, otomotiv yan sanayi olarak sağladığı hizmet standartlarını belirleyen TS ISO 16949 Otomotiv Yan Sanayi Kalite Yönetim Sistemi kapsamında kalite yönetim sisteminin gelişimi temelinde gerçekleştirdiği faaliyetlerin işletmeye kısa, orta ve uzun vadede sağlayacağı faydaları benzer konumdaki işletmelere örnek teşkil edecek şekilde ortaya koymaktır. İşletme karakterinin ortaya konulmasını amaçlayan bu çalışmada süreç adımlarını oluşturan tedarikçi, üretim ve müşteri parametreleri üzerinden bir inceleme yapılarak örnek bir profil oluşturulmuştur. İşletmenin proses içi hurda, iç müşteri memnuniyet, müşteri iade ve personel devir oranı gibi üretim parametrelerinin iyileştirilmesi yönünde proje planı doğrultusunda yaptığı faaliyetlerde ilerleme sağladığı tespit edilmiştir. İçinde yer alınan orman ürünleri sektörünün dinamikleri çalışılmak durumunda kalınan tedarikçilerin yeterliliği konusunda kritik bir etken oluşturmakta, tedarikçi performans puanı ile izlenen bu parametrede beklenen düzeye belli ölçüde ulaşılsa dahi bu konuda yapılması gereken çalışmalar proje planı doğrultusunda sürdürülmeye devam etmektedir. Müşteri memnuniyet oranı yıllık olarak müşteri tarafından verilen performans puanı üzerinden izlenmekte, işletme bu parametre verilerine göre beklenen düzeye ulaşmış bulunmaktadır. Yapılan tez çalışmasında elde edilen veriler de bu yönde olmakla beraber işletmenin; insan odaklı yönetim anlayışı, makine alt yapısının modernizasyonu, çalışan personelin yetkinliği, izlenebilirlik, dokümantasyon alt yapısının etkin kullanımı konularında proje planı doğrultusunda çalışma gereksinimi halen bulunmaktadır.
dc.description.abstractThe study has been done in a production enterprise of forest products sector representative which is in service in Düzce and consists of management and producing characters of the business in forest products industry in Black Sea Region. The enterprise is also provider of the automotive main industry in terms of customer profile and thanks to this position, it stands in a unique place that's worth to be observed. In this thesis, the substructure of machines, employee profile, material properties, manufacturing characters and supplier profile composed of workflow and quality of products, manager competency, senior management's efficiency, management characters which consist of the structure of documentation and expectation of customer are analyzed within the content of continuous improvement. The aim of the thesis is to present the short, medium and long term benefits of the activities in the basis of quality management development and in the context of TS ISO 16949 Automotive Sub-Industry Quality Management System which determines the service standards of a forest products enterprise as an automotive sub-industry supplier, to be shown as an example to similar facilities. In this study which aims to present the enterprise's character an examination has been done via supplier, production and customer parameters and an example profile has been formed. A progress on the activities which are made in accordance with the project plan about improving production parameters such as in-process junk, customer satisfaction, customer return and staff circulation rate has been determined. The dynamics of forest production sector presents a critical factor about sufficiency of the suppliers. This parameter is followed by supplier's performance point and even if expected level is reached the activities about this subject continues according to project plan. Customer satisfaction rate is determined by annual performance points given by customers and the enterprise reaches the expected level according these parameter data. Although the data obtained in this thesis study is in accordance to the information above; the enterprise still have some necessity about study on human based management understanding, modernisation of machine substructure, perfection of the staff.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAğaç İşleritr_TR
dc.subjectWood Productsen_US
dc.subjectOrmancılık ve Orman Mühendisliğitr_TR
dc.subjectForestry and Forest Engineeringen_US
dc.titleTS ISO 16949:2009 kalite yönetim sistemi ve bir orman ürünleri işletmesinde uygulanması
dc.title.alternativeTS ISO 16949: 2009 quality management system and application in a forest products enterprise
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrman Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10044872
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid379790
dc.description.pages174
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess