Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Zeki
dc.contributor.authorPehlivan, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-04T12:34:46Z
dc.date.available2020-12-04T12:34:46Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84827
dc.description.abstractBu çalışmada Düzce ili İstanbul Caddesi'nin yayalaştırılmasının peyzaj mimarlığı açısından irdelenmesi amaçlanmıştır. Öncelikle `Yaya Yolu`, `Yaya Bölgeleri`, `Yaya Trafiği` kavramları irdelenerek yayalaştırmanın kent için gerekliliği ve önemi vurgulanarak; kentsel planlama ve kentsel tasarımına dair genel ilkeler belirlenmiş uygulama aşamasında karşılaşılabilen sorunlar ele alınmış, yurtiçi ve yurtdışında uygulanmış yaya alanlarının olumlu ve olumsuz özellikleri incelenmiş ve örnekler verilmiştir. Bu bağlamda İstanbul Caddesi'nin yaya bölgesinin yetersizliği ortaya konularak, her yaştan insanın günün her saatinde kullanabileceği, çocukların araç trafiği gibi bir tehlikeye maruz kalmadan oyun oynayabileceği ve Düzce'nin nefes alabileceği açık bir mekân fikri ortaya konmuştur. Ayrıca Düzce kentinin kentsel planlama yönünden tarihi incelenmiş, İstanbul Caddesi'nin bu planlar zincirinden nasıl etkilenerek bugünkü halini aldığı anlatılmıştır.İstanbul Caddesi Yaya bölgesine yönelik araştırmalar kişisel gözlem ve anket yöntemiyle yapılmıştır. Kullanıcıların, mekâna yönelik beklentileri, eğilimleri, sorunları ve mekânın fiziksel ve sosyal özelliklerine yönelik hoşnutluk dereceleri konularında elde edilen verilerle öneriler geliştirilmiştir.
dc.description.abstractThis thesis aims to study the pedestrianisation of Istanbul Street in Düzce with respect to landscape architecture. In the first place, the concepts of `pedestrian`, `pedestrian zones` and `pedestrian traffic` are focused on to emphasize and highlight their importance and the necessity for the urban life. The functional qualities of pedestrianisation on urban planning and urban design along with the problems that faced during the application & progress phase studied.The incapacity of Istanbul Street pedestrian zones are underlined with the aim of creating a open space people can use every hour of the day, children can play safely without exposure to vehicle traffic and last but not the least a space for Düzce to breathe. Besides, The history of Düzce with respect to urban planning and how İstanbul district has been affected by that chain in order to shape up andtake today's Outlook.Personal observation and survey methods has been used for the research of İstanbul Street pedestrian zone. Suggestions has been developed due to the users' expectations, tendencies, problems and the levels of their contentments about theplace's physical and social qualities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPeyzaj Mimarlığıtr_TR
dc.subjectLandscape Architectureen_US
dc.titleYaya bölgelerinin kentsel peyzaj planlama ve tasarım açısından incelenmesi: Düzce İstanbul Caddesi örneği
dc.title.alternativeEvolution of the pedestrian areas in terms of urban landscape planning and design : A case study on İstanbul street in Düzce
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPeyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10088482
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid413364
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess