Show simple item record

dc.contributor.advisorBiroğul, Serdar
dc.contributor.authorElmali, Tamer
dc.date.accessioned2020-12-04T12:33:08Z
dc.date.available2020-12-04T12:33:08Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-10-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84714
dc.description.abstractTeknolojide yaşanan gelişmeler hayatın tüm alanlarını etkilemektedir. Özellikle mobil teknolojinin gelişimi ile birlikte güncel bilgiye zaman ve mekândan bağımsız bir şekilde ulaşmak mümkün olabilmiştir. Pazarlama sektöründe müşteriler bilgi teknolojilerini kullanarak aynı ürünü satan birden çok firmayı hızlı bir şekilde tarayabilmekte ve en uygun fiyatla alış veriş yapmaktadırlar. Bu durum genellikle ülke çapında hizmet veren firmalar için geçerlidir. Diğer taraftan yerel marketler için böyle bir durum söz konusu değildir. Bu çalışmada müşterilerin yerel firmalardan yapacakları alış verişlerde kullanabilecekleri bir mobil uygulama geliştirilmiştir. Geliştirilen mobil uygulamayla, kullanıcı istediği ürünü barkod numarasıyla sorgulama yaparak o ürünün firmalardaki fiyatlarına erişebilmekte ve en uygun marketi seçebilmektedir. Böylelikle, hem zaman hem de fiyat yönünden tasarruf sağlamaktadır. Diğer yandan uygulama sayesinde marketler hedef kitlelerine daha kolay ulaşma imkanı bulmakta insertlere (tanıtıcı broşür) gerek kalmamaktadır.
dc.description.abstractImprovements in the technology affect our daily life in many aspects. Especially, with the development of mobile technologies, accessing up-to-date information becomes possible regardless of time and place.In marketing, customers can search multiple sellers who sell the same product quickly and perform their purchases operation from the best possible seller with a best possible price. This situation is usually valid for the nation-wide marketing companies. On the other hand, this is not valid for the local marketing companies. In this research work, a mobile application is developed which can be used by the customer in their shopping through local markets.With the application, customers can perform barcode based search operation for their desired products on the registered local marketing companies, access price information and select the best possible local market. Customers save time and money by using the application. Additionally, using the applications, local marketing companies can reach target customers easily, and avoid using flyers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleMobil cihazlar üzerine bir uygulama: web tabanlı fiyat araştırma sistemi
dc.title.alternativeAn application on mobile devices: web based price searching system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-26
dc.contributor.departmentElektrik-Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10128754
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446974
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess