Show simple item record

dc.contributor.advisorBideci, Alper
dc.contributor.authorÖztürk, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-04T12:33:01Z
dc.date.available2020-12-04T12:33:01Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84710
dc.description.abstractDünyada her yıl 10 milyon tondan daha fazla atık lastik oluşmakta ve bu rakam, ülkemiz için 300 bin ton civarına ulaşmaktadır. Atık lastiklerin doğada bozulması oldukça zordur ve bu lastiklerin çevreye verilmesi hem insan sağlığı hem de çevre için ciddi tehlikeler doğurmaktadır. Dolayısıyla, atık lastikler için atık yönetiminin yapılması gereklidir. Atık lastiklerin yeniden kullanımı, beton üretim süreci içerisinde kullanılan geri dönüşüm metotlarından biridir. Bu metot, daha hafif beton malzemeleri, daha yüksek eğilme tokluğu ve atıkların bertaraf edilmesine katkı sağlar. Bu çalışmada, 25, 50 ve 75 mm uzunluğunda mekanik olarak kesilen atık lastikler (LA) kendiliğinden yerleşen beton (KYB) içerisinde iri agrega ile hacimce yer değiştirilerek değerlendirilmiştir. %5, %10 ve %15 oranlarında hacimsel olarak iri agrega ile yer değiştirilerek elde edilen betonlar üzerinde, birim ağırlık, slump yayılma, J-ringi, kolon segregasyon, su emme 28 günlük basınç dayanımı, ultrases geçiş hızı, kırılma enerjisi deneyleri yapılmıştır. Ayrıca numunelerin SEM (Taramalı Elektron Mikroskobu) ve EDS (Enerji Dağılımı Spektroskopisi) analizleri de incelenmiştir. Çalışmada, LA ikamesinin taze betonun birim ağırlığını düşürdüğü, LA boy oranı arttıkça betonun donatı aralığından geçişinin zor hale geldiği, sertleşmiş beton numunelerde kuru birim ağırlığının azaldığı, %10 lif katkısının basınç dayanım değerlerini arttırdığı, ultrases geçiş hızları ölçümü sonrası betonların `iyi` beton sınıfına girdiği belirlenmiştir. Sonuç olarak, kendiliğinden yerleşen betonlara 25mm boyunda %10 atık lastik agrega ikamesinin optimum sonuçlar verebileceği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThere have been more than 10 million waste tires in the world and it reaches about 300 thousand tons for our country. Degradation of waste tires in nature take very long time and leaving this waste into the landfills poses serious health hazards for both human health and the our habitat. Therefore, waste management for waste tires is necessary. Reuse of waste tires in the concrete production process is one of the recycling methods used. This method contributes to have lighter concrete materials and higher toughness and also contributes to elimination of waste. In this study, mechanically cut waste tires having 25, 50 and 75 mm in length were evaluated by replacing the volume of coarse aggregate in Self-Compacting Concrete (SCC). On the concrete specimens, having 5%, 10% and15% (by volume of coarse aggregate) of waste tires, unit weight, slump, J-ring, column segregation, water absorption, 28 day compressive strength, ultrasound pulse velocity and fracture energy experiments were performed. SEM (Electron Microscope) and EDS (Energy Dispersive Spectroscopy) analyzes of the samples were also investigated. In this study it was determined that use of rubber aggregate decreased fresh concrete unit weight, increase in rubber aggregate length was decreased the passing ability of the mix between reinforcing bars, dry unit weight of the specimens decreased, adding 10% rubber aggregate increased the compressive strength of the specimens and based on the ultrasonic pulse velocity results good grade concrete quality can be obtained. As a result, it was observed that optimum results were obtained from self-consolidating concretes having 25 mm length and 10% volume fraction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleAtık lastik katkısının kendiliğinden yerleşen betonların mühendislik özelliklerine etkileri
dc.title.alternativeThe effects of engineering properties of waste tires into self compacting concretes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDisiplinlerarası Kompozit Malzeme Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWaste tire
dc.subject.ytmSelf compacting concretes
dc.subject.ytmMicroscopy-electron scanning
dc.identifier.yokid10135779
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid456318
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess