Show simple item record

dc.contributor.advisorAltun, Yusuf
dc.contributor.authorBaşer, Ekrem
dc.date.accessioned2020-12-04T12:32:45Z
dc.date.available2020-12-04T12:32:45Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84701
dc.description.abstractGünümüzde otomotiv endüstrisi dünyadaki petrol rezervlerinin azalması nedeniyle yakıt tasarrufu sağlamak, hava kirliliğini düşürmek, karbon emisyonunu azaltmak amacıyla elektrikli araçlara yönelmektedir. Batarya ve güç yönetimindeki teknolojik gelişmeler elektrikli araç endüstrisindeki çalışmaları ivmelendirmiş, birçok otomobil firması elektrikli araç üretmiş ve hâlâ da üzerinde çalışmaktadır. Günümüze kadar elektrikli araçlarda farklı elektrik motorları kullanılmıştır. Bu motorlar verimlilik, maliyet, performans, enerji tüketimi gibi faktörler açısından karşılaştırıldığında farklılık göstermektedir. Bu farklılıklar araçlarda kullanılan elektrik motorlarına dayanmaktadır. Bu çalışmada asenkron motor ve sürekli mıknatıslı senkron motor olmak üzere iki motor kullanan bir elektrikli aracın trafikte daha performanslı gitmesi açısından aracın seyir esnasındaki hızına bağlı olarak araçta o an aktif olacak performansı daha yüksek, daha az güç harcayan ve daha az akım çeken motorun seçilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda motorların matematiksel modelleri çıkartılmış ve bu modelleri kullanarak Matlab/Simulink programı sayesinde bir simülasyon oluşturulmuştur. Aracın bulunduğu trafiğin bilgisi kullanılarak aracın hızı belirlenmiş ve o hızda daha yüksek tork üreten ve daha az akım çeken motor seçilmiştir.
dc.description.abstractNowadays automotive industry tends to electric vehicles in order to save fuel, decline air pollution, reduce carbon emission due to decline of petroleum reserves on the world. Technological developments on the battery and power systems accelerated the studies in the electric vehicle industry and a lot of car company has produced electric vehicles and still working on it. Until today, different types of electric motors has used on electric vehicles. This motors differ when compared in terms of their efficiency, cost, performance and energy consumption. This differences base on electric motors used in electric vehicles. In this study, it is aimed to select one of the motors which are induction motor and permanent magnet synchronous motor used in an electric vehicle in order to use the motor which is more efficient and have less energy consumption depending on the vehicle's speed during the traffic. In accordance with this purpose, a simulation on Matlab/Simulink software has performed using the mathematical models of electric motors. Vehicle's speed is determined by using the traffic information and the more efficient and have less energy consumption motor is selected.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleElektrikli araçlarda yol koşullarına uygun motor seçimi algoritması geliştirme
dc.title.alternativeDeveloping convenient motor selection algorithm to road conditions in electric vehicles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElectric vehicles
dc.identifier.yokid10097879
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430824
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess