Show simple item record

dc.contributor.advisorŞatır, Esra
dc.contributor.authorGüner, Kubilay
dc.date.accessioned2020-12-04T12:30:57Z
dc.date.available2020-12-04T12:30:57Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84584
dc.description.abstractSteganografi, görünüşte zararsız taşıyıcılar içinde bilginin varlığını gizleme bilimi olup, mesaj varlığının tespit edilemeyeceği bir iletişim yöntemidir. Verilerin gizlenebileceği çeşitli dijital taşıyıcılar veya resimler, ses dosyaları, metin, html vb. yerler vardır. Bu çalışmada, örtme aracı olarak yılan oyunu kullanan bir oyun steganografi yöntemi tasarlanmıştır. `Vitamin` denilen yemlerin her hareketini tahmin ederek gizli verileri gizlemek hedeflenmiştir. Diğer bir deyişle, gizli verilerin birim bileşenlerine göre vitaminin koordinatları hesaplanır. Bu arada oyun platformunu karmaşıklaştırmayı ve vitamin yeri ile gizli veriler arasında DES S-kutuları kullanarak doğrusal olmayan bir ilişki kurmak planlanmıştır. Bu işlemler, önerilen şemayı muhtemel steganografik saldırılara karşı daha dayanıklı hale getirir ve çözümleme prosedürünü daha karmaşık hale getirir. Bu nedenle, güvenlik ve algılanamazlık bu çalışmanın kapsamı içerisinde ilgi odağı olarak tutulmuştur. Ayrıca, her hareketle önemli kapasite oranları elde edilmiştir. Yapılan deneylerle, bu iddialar desteklenmektedir.
dc.description.abstractSteganography is the science of concealing the existence of information within innocuous seeming carriers and a communication method in such a way that the presence of a message can not be detected. There are a variety of digital carriers or places like images, audio files, text, html, etc. Where data can be hidden. Inthisstudy, we proposed a game steganography method using snake game as the cover medium. We aim to hide the secret data by estimating the each move of the bait called `vitamin`. In other words, we compute coordinates of the vitamin according to the unit components of secret data. Mean while, we plan to complicate the game platform and establish a nonlinear relationship between the vitamin location and secret data by employing DES S-boxes. These operations render the proposed scheme more resilient against the possible steganographic attacks and make the extraction procedure more complicated. Therefore, security and imperceptibility have been kept as the focus of interest in the scope of this study. Besides, significant capacity rates have been obtained by each move. The performed experiments support these claims.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleYılan oyununda steganografi
dc.title.alternativeA snake game steganography method
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGame theory
dc.subject.ytmInternational data encryption algorithm
dc.identifier.yokid10157378
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid473064
dc.description.pages50
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess