Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıdemir, Suat
dc.contributor.authorEryakali, Bülent
dc.date.accessioned2020-12-04T12:29:13Z
dc.date.available2020-12-04T12:29:13Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84451
dc.description.abstractNüfus artışı ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte enerji ihtiyacı her geçen gün artmaktadır.Fosil yakıt kaynaklarının tükenebilir olması, çevre kirliliğinden dolayı ekolojik dengeninbozulması, enerji fiyatlarının yükselmesi gibi nedenler enerji kaynaklarını daha verimlikullanmaya ve alternatif enerji kaynakları bulmaya zorlamaktadır. Biyokütlekaynaklardan enerji üretme fikri, taşıt kaynaklı zararlı egzoz gazı emisyonlarınınazalmasını sağlayarak çevreyi daha az kirleten ucuz ve yenilenebilir enerji kaynağıdoğmasını sağlamıştır. Biyoetanol taşıtlarda benzinle belirli oranlarda karıştırılarakkullanılabilir. Taşıtlarda benzin-biyoetanol karışımı kullanımı, fosil kökenli yakıtkullanımını ve sera gazı oluşumlarını büyük miktarda azaltabilir. Bu çalışmada teksilindirli benzinli bir motor için alternatif bir kam mili imal edilmiştir. Her iki kam miliiçin, farklı oranlardaki etanol-benzin karışımı (E0, E10, E20, E30 ve E40) yakıtlarınmotor performansına ve egzoz emisyon değerlerine olan etkileri deneysel olarakincelenmiştir. Etanol içerikli yakıtların her iki kam mili için egzoz emisyonlarını azalttığı,yüksek devirlerde yakıt sarfiyatını artırdığı ve motor gücünü düşürdüğü görülmüştür.
dc.description.abstractAs global population goes up and the technology improves, the energy demand increasesglobally with each passing day. The use of available energy resources more efficientlyand exploration of alternative energy sources have become the defining economical andenvironmental issue of our times due to exhaustible fossil fuel resources, deterioration ofecological balance resulting from environmental pollution and increasing in the cost ofenergy. The idea of generating energy from biomass resources has enabled to exposemore ecological and cost-effective energy resources, thereby mitigating the emissions ofvehicle-based gases. Bioethanol can be used in vehicles at certain ratios together withpetrol. The use of gasoline-bioethanol mixtures in vehicles can largely reduce the use offossil fuel and the emmission of greenhouse gases. In this survey, an alternative camshaftfor a single-cylinder petrol engine was manufactured. For both camshafts, the effects ofethanol-gasoline mixture fuels (E0, E10, E20, E30 and E40) at different proportions onengine performance and exhaust emission values have been experimentally explored. Ithas concluded that ethanol-containing fuels reduce exhaust emissions for both camshafts,increase fuel consumption at high speeds and decrease engine power.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleEtil alkol-benzin karışımları ile çalışan bir motorun performans ve egzoz emisyonlarına supap kursunun etkileri
dc.title.alternativeThe effects of valve course to performance and exhaust emissions of an engine running with ethyl alcoholgasoline mixtures
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10187879
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495479
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess