5G ve ötesi sistemlerde hibrit bir yöntemle etkin pilot kirliliği azaltma yaklaşımı
dc.contributor.advisor | Kulaç, Selman | |
dc.contributor.author | Köse, Esra Cansu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:19:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:19:47Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/83792 | |
dc.description.abstract | Kablosuz iletişimdeki ilerlemelerle birlikte gelişen teknoloji ve bunun getirmiş olduğu eksiklikleri tamamlayarak iyileştirme çabaları artmış, yeni teknikler geliştirilerek yüksek veri iletim hızı, iletişimin kesintisiz ve en iyi başarımının yakalandığı birçok çalışma yapılmıştır. Kablosuz iletişimde kullanılan ortamın hava olmasının olumsuz etkileri vs. nedenlerden ötürü bazı zorluklar ortaya çıkmıştır. Bu zorluklardan biri de pilot kirliliğidir. Bu kirlilik Büyük Ölçekli MIMO sisteminde iki terminal arasında referans sinyali olarak bilinen aynı pilot dizisinin kullanılması ile ortaya çıkmaktadır. Ayrıca birkaç eş kanallı hücrenin pilot dizilerinin yeniden kullanılması da pilot kirliliğine sebep olmaktadır. Bu da sistemde başarımın düşmesine ve hatta bazen iletişimin etkin gerçekleşmemesine neden olmaktadır. Bu etkinin azaltılması için gerçekleştirilen teknikler arasında çok sayıda pilot dizisinin olması ve aralarında rastgele geçiş yapılması yer almaktadır. Başka bir iyileştirme olabilecek olan metot kör veya yarı-kör tekniklerin kullanılmasıdır. Ön kodlama tasarımının gerçekleştirilmesi ve buna uygun algoritmaların geliştirilmesi de pilot kirliliğinin giderilmeye çalışılmasında etkin olabilmektedir. Ayrıca pilotların kullanımına koordineli bir şekilde izin verilmesiyle birlikte, ortaya çıkan kirliliğin engellenmesi de muhtemeldir. Bunun yanı sıra, izin verilen pilot dizilerinin optimize edilmesi için geliştirilecek yöntemler de bu etkiyi azaltmaya yardımcı olmaktadır. Genel olarak, bu tez çalışmasında sistemlerin performansını sınırlayan pilot kirliliği etkisinin giderilmesine yönelik teknikler üzerine çalışmalar incelenmiştir. Bu çalışmada önerilen hibrit yöntemle hücrede yüksek girişime sebep olan kullanıcılar için yeni pilot atama yöntemi yapılmaktadır. Referans hücre kullanıcıları, kenar ve merkez kullanıcıları olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Böylece pilot kirliliği problemi azaltılmaktadır. Bu ihtiyaçların giderilmesinin gerçek zamanda uygulanıp uygulanamayacağının belirlenmesi açısından uygun görülen benzetim programı ile ilgili benzetim çalışmaları da yapılarak, performans değerlendirmesi yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | As a result of wireless communication advancements, efforts have been made to improve the technology by completing the developing technology and the shortcomings it has brought, and by means of developing new techniques, many studies have been carried out in order to achieve high data transmission speed, uninterrupted communication and best performance. The negative effects of interferences (as an air medium) in wireless communication is due to some reasons. One of those challenges is pilot contamination. Pilot contamination occurs between two terminals using the same pilot sequence known as the reference signal. In addition, reuse of pilot sequences of several co-channel cells also causes pilot contamination. Therefore, the performance of the system is reduced and sometimes even in effective communication. Techniques for reducing this effect, include having a large number of pilot sequences and random switching between them. Another method that may be improved is the use of Blind or Semi-Blind techniques. The realization of the pre-coding design and the development of appropriate algorithms can also be effective in trying to eliminate pilot contamination. It is also possible to prevent interference caused by coordinated permission for the use of pilots. In addition, methods for optimizing the permitted pilot sequences will help to reduce this impact. In general, in this thesis, the research is being carried out on techniques to eliminate the effect of pilot contamination, which limits the performance of the systems. In this study, a new pilot assignment method is used for the users who cause high interference in the cell by the hybrid method proposed. Reference cell users are divided into the edge and the center users. Thus, the problem of pilot contamination is reduced. In order to determine whether these requirements can be implemented in real time or not, simulations will be conducted through the simulation program, according to which performance evaluation will be made. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Electrical and Electronics Engineering | en_US |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Engineering Sciences | en_US |
dc.title | 5G ve ötesi sistemlerde hibrit bir yöntemle etkin pilot kirliliği azaltma yaklaşımı | |
dc.title.alternative | Efficient pilot contamination mitigation approach with a hybrid method in 5G and beyond systems | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-26 | |
dc.contributor.department | Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10275468 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DÜZCE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 577033 | |
dc.description.pages | 56 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |