Show simple item record

dc.contributor.advisorDölarslan, Emre Şahin
dc.contributor.authorPolat, Mesut
dc.date.accessioned2020-12-04T12:11:12Z
dc.date.available2020-12-04T12:11:12Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/83213
dc.description.abstractEkonomik ve sosyolojik dengelerin hızla değişip geliştiği günümüzde, ağırlaşan rekabet koşullarıyla birlikte işletmeler için ayakta kalabilmek iyice zorlaşmış, yeni müşteri kazanma maliyetinin de çok yüksek olmasıyla işletmeler tüketici taleplerine önem vermiş ve stratejilerini ona göre belirlemişlerdir. Tüketici özelliklerinin değişmesi ve tüketicilerin beklentilerinin artması işletmelerin pazarlama stratejilerinin müşteri odaklı olmasını zorunlu kılmıştır. Günümüzde işletmeler için en büyük problem olarak karşımıza çıkan mevcudu muhafaza, işletmelerin müşteri ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda yatırım yapmaya sevk etmiştir. Yapılan bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde marka kavramı ve markayla ilişkili terimler üzerinde durulmuştur. Markanın üretici, tüketici ve toplum açısından önemine yer verilen bu bölümde ayrıca tüketicinin satın alma karar sürecine etkileyen faktörler ve satın alma karar sürecine değinilmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde marka değeri kavramının literatürdeki tanımlarına yer verilmiştir. Aaker modeli göz önünde bulundurularak değerlendirme yapılmıştır. Marka sadakati ve sadakati etkileyen unsurlarla marka faydası kavramları ayrıca değerlendirilmiştir.Tezin uygulama bölümünde, uygulamada kullanılan yöntem, örneklem seçimi, araştırmanın kapsam ve kısıtları detaylı olarak anlatılmış, çalışmanın hipotezleri ve bu hipotezlerin ölçümü sonucunda ortaya çıkan araştırma bulguları açıklanmıştır. Son olarak, araştırmanın genel bir değerlendirilmesi yapılmıştır.
dc.description.abstractIt is very hard to exist for firms due to the hard rivalry conditions while the economic and social balances are changing and evolving rapidly. So firms attach more importance to the customers requests because of the high cost of gaining new customers and they determine their strategies according to this. The changing of the customers characteristics and increase of the expectancy of the customers enforced the firms to have customer focused strategies. Today keeping the current situation is the biggest problem for the firms that motivates them aiming according to the needs and expectations of the customers. This thesis consists of three parts. In the fist part the concept of ?Brand? and ?Terms about Brand? is explained. In this part the importance of Brand is underlined according to producer, consumer, society and the factors that effect the process of purchasing and the decision of purchasing process.In the second part the meaning of ?Brand Value? is discussed according to the literature and ?The Aaker Model?. ?The Brand Loyalty' and the factors that effect the loyalty are discussed separately.In the appliance part, the method of appliance, choosing the sample, the extensions and the limitations of the research are explained detailed. The results of the research according to the hypothesis and the indication of the hypothesis are explained. A general assessment is given at the end.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMarka ve ürün faydasının marka sadakati ve değerine etkisi
dc.title.alternativeOn the quality of brand loyalty and brand and product benefit
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmBrand value
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.identifier.yokid10002399
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid330096
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess