Stratejik planlama ve uygulanabilirliği: Milli Eğitim Bakanlığı örneği
dc.contributor.advisor | Canbolat, Ela | |
dc.contributor.author | Yaşamak Gülşen, Havva Aydan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:11:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:11:04Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/83203 | |
dc.description.abstract | Stratejik planlama, kuruluşun bulunduğu nokta ile ulaşmayı arzu ettiği durum arasındaki yolu tarif eder. Kuruluşun ortak amaç ve hedefleri ile bunlara ulaşmayı mümkün kılacak yöntemleri ifade eder. Stratejik planlama sayesinde yönetimin edineceği ?stratejik düşünme ve davranma? özelliği, kamu yönetimine etkinlik kazandıracaktır. Girdiler ve çıktılar yerine sonuçlara ve performansa odaklanma, hesap verme sorumluluğu ve katılımcılık, ihtiyaçlara cevap veren bir araç olarak stratejik planlama, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile kamu idareleri için zorunlu hâle getirilmiştir.Bu tezin amacı; Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2010 ? 2014 yılları arasında uygulanmakta olan stratejik planlamanın değerlendirmesi yapılarak, yöneticilerin stratejik planlama sürecindeki tutum ve davranışları, çalışan personelin süreçteki yeri ve yeterliliği, sürecin uygulanması sırasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları ortaya konulmaya çalışılmıştır.Bu çalışma hazırlanırken; literatür araştırması yapılmış, uygulama uzmanlarından bilgi alınmış, yerinde uygulama yöntemleri incelenmiş, Milli Eğitim Bakanlığı?nda rastgele yöntemle seçilen personellere anket uygulanmış ve kişisel değerlendirmeler yapılmıştır.Sonuç olarak stratejik planlamanın belirlenen hedef ve amaçlar doğrultusunda uygulanabilmesi için, uygulayıcıların yeterli düzeyde eğitim alması ve planlamanın tüm aşamalarında yöneticilerin tam desteğinin sağlanması gerektiği ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler : Stratejik Planlama, Stratejik Planlama Yöntemleri, Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 2010 – 2014 MEB Stratejik Planı | |
dc.description.abstract | Strategic planning describes the way between the point the organization is on and the position that it plans to achieve. It also requires the organization to define the common goals and targets and the methods that makes them achievable. Strategic planning is to aim at good management. The strategic thinking and behavior ability that gained from strategic planning will bring efficiency in public management. Focusing on the results and performance instead of the inputs and outputs, accountability and participation, strategic planning as a tool that meet the needs are the concepts that become compulsory for the public administrations with the enforcement of the Public Financial Management and Control Law numbered 5018.The purpose of this thesis is to evalvate the strategic planning implemented by mone for the years between 2010 ? 2014 as well as to identify the attitude and the beheviors of the administors during the stratejic planning process, the adequacy and the role of the personel in the process and the problems and solutions arised durring the inplementetion phase.While preparing this study, literature was scanned, information was obtained from the practitioners; implementation methods were analysed, question one was conducted to the random selected personnel working at ministry and individual evaluations were mode.By the study, it is concluded that in order to achieve the strategic planning, it is crucial that the practitioners are well educated as to prevent from any trouble and the full support of administers are provided during all phases of the planning process.Keywords : Strategic Planning, Strategic Planning Methods, Public Financial Management and Control Law, MoNE Strategic Plan Education Strategic Plan | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Stratejik planlama ve uygulanabilirliği: Milli Eğitim Bakanlığı örneği | |
dc.title.alternative | Strategic planning and it's applicability: Example for Ministry of National Education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Public Financial Management and Control Law | |
dc.subject.ytm | Questionnaires | |
dc.subject.ytm | Analysis | |
dc.subject.ytm | Analysis methods | |
dc.subject.ytm | Laws 5018 numbered | |
dc.subject.ytm | Strategy | |
dc.subject.ytm | Strategic | |
dc.subject.ytm | Strategic planning | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education targets | |
dc.identifier.yokid | 10019463 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 348340 | |
dc.description.pages | 228 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |