Bilgi ve belge yönetimi öğrencilerinin e-öğrenme ve etik konusundaki bilgi ve farkındalık düzeylerinin incelenmesi: Atatürk Üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Candan, Buket | |
dc.contributor.author | Şener, Esma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:05:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:05:26Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/82589 | |
dc.description.abstract | Bilgi çağı ile birlikte internete erişimi her an ve her yerde sağlayan bilgisayar, tablet ve cep telefonu gibi elektronik öğrenme (e-öğrenme) araçları, hayatın birer parçası haline gelmiştir. E-öğrenme kaynakları bilgiye erişimi kolaylaştırsa da, birçok etik dışı sorunu da beraberinde getirmiştir. Çalışma alanı olarak e-öğrenme kaynaklarını profesyonel olarak kullanacak olan geleceğin bilgi uzmanlarının e-öğrenme ve etik konusunda duyarlı olmaları ve farkındalık göstermeleri önemlidir. Bu nedenle çalışmada Bilgi ve Belge Yönetimi bölümü öğrencilerinin becerileri ve etik değerlere karşı tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.Çalışmada ilk aşamada betimleme yönteminden yararlanılmıştır. Yerli ve yabancı kaynaklardan mevcut güncel literatüre ulaşılmıştır. İkinci aşamada gözlem tekniğine göre örnek grup seçilmiştir. Örnek grup, çalışmaya katılımı gönüllü olan Atatürk Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi bölümü öğrencilerinden oluşturularak çalışmaya toplam 295 öğrenci dahil edilmiştir. Örnek gruba anket tekniği uygulanarak verilerin SPSS 16.0 istatistik programı kullanılarak analizi yapılmıştır.Çalışmada öğrencilerin %65,8'i (194) kadın, %34,2'si (101) erkek olup yaş ortalaması 20-21'idi. Katılımcıların %72,9'unun (212) e-öğrenme ile ilgili eğitim almadığı, e-öğrenmenin fiziki ve coğrafi engeller nedeniyle oluşabilecek engelleri ortadan kaldırmada etkili bir araç olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. E-öğrenmenin telif hakkı, intihal gibi etik dışı davranışları artırdığı konusunda kararsız kaldıkları belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre Bilgi ve Belge Yönetimi öğrencilerinin e-öğrenme araçları ve e-öğrenme etiği konularında bilgi ve farkındalıklarının artmasına yönelik eğitim almalarına ihtiyaç duydukları sonuçlarına erişilmiştir. | |
dc.description.abstract | Tools of electronic learning (e-learning) such as computers, tablets and mobile phones that are increasingly providing internet access everywhere and all the time with the age of information have become a part of life. While e-learning resources make it easier to access information, they bring about several ethical problems. It is important that the information experts of the future, who will use e-learning resources professionally as their field of work, are responsible and show awareness regarding e-learning and ethics. Therefore, the study aimed to determine the skills of students of Information and Record Management and their attitudes towards ethical values. The method of description was utilized in the first stage of the study. Current literature information was reached on domestic and international sources. In the second stage, a sample was selected based on the methods of observation. The sample consisted of students of the Department of Information and Record Management at Atatürk University who volunteered to participate. The study included a total of 295 students. Surveys were applied in the sample. The data were analyzed using the SPSS 16.0 software.In the study, 65,8% (194) of the students were female and 34,2% (101) were male, while their mean age was 21- 22 year. It was determined that %72,9 (212) of the participants did not receive education on e-learning and that e-learning was an effective tool in eliminating obstacles due to physical and geographical barriers. It has been determined that e-learning increases unethical behavior such as copyright, plagiarism.According to researc findings the result of the reseach show that Information and Records Management students need to receive training on e-learning tools and e-learning ethics to increase their information and awareness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgi ve Belge Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Information and Records Management | en_US |
dc.title | Bilgi ve belge yönetimi öğrencilerinin e-öğrenme ve etik konusundaki bilgi ve farkındalık düzeylerinin incelenmesi: Atatürk Üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | Investigating the knowledge and awareness levels of information and records management students on e-learning and ethics: Example of Atatürk University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-16 | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Information and records management | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Electronic learning | |
dc.subject.ytm | Ethics | |
dc.subject.ytm | Knowledge | |
dc.subject.ytm | Level of knowledge | |
dc.subject.ytm | Awareness | |
dc.subject.ytm | Atatürk University | |
dc.identifier.yokid | 10249964 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 563158 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |