Show simple item record

dc.contributor.advisorCandan, Buket
dc.contributor.authorŞener, Esma
dc.date.accessioned2020-12-04T12:05:26Z
dc.date.available2020-12-04T12:05:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/82589
dc.description.abstractBilgi çağı ile birlikte internete erişimi her an ve her yerde sağlayan bilgisayar, tablet ve cep telefonu gibi elektronik öğrenme (e-öğrenme) araçları, hayatın birer parçası haline gelmiştir. E-öğrenme kaynakları bilgiye erişimi kolaylaştırsa da, birçok etik dışı sorunu da beraberinde getirmiştir. Çalışma alanı olarak e-öğrenme kaynaklarını profesyonel olarak kullanacak olan geleceğin bilgi uzmanlarının e-öğrenme ve etik konusunda duyarlı olmaları ve farkındalık göstermeleri önemlidir. Bu nedenle çalışmada Bilgi ve Belge Yönetimi bölümü öğrencilerinin becerileri ve etik değerlere karşı tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.Çalışmada ilk aşamada betimleme yönteminden yararlanılmıştır. Yerli ve yabancı kaynaklardan mevcut güncel literatüre ulaşılmıştır. İkinci aşamada gözlem tekniğine göre örnek grup seçilmiştir. Örnek grup, çalışmaya katılımı gönüllü olan Atatürk Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi bölümü öğrencilerinden oluşturularak çalışmaya toplam 295 öğrenci dahil edilmiştir. Örnek gruba anket tekniği uygulanarak verilerin SPSS 16.0 istatistik programı kullanılarak analizi yapılmıştır.Çalışmada öğrencilerin %65,8'i (194) kadın, %34,2'si (101) erkek olup yaş ortalaması 20-21'idi. Katılımcıların %72,9'unun (212) e-öğrenme ile ilgili eğitim almadığı, e-öğrenmenin fiziki ve coğrafi engeller nedeniyle oluşabilecek engelleri ortadan kaldırmada etkili bir araç olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. E-öğrenmenin telif hakkı, intihal gibi etik dışı davranışları artırdığı konusunda kararsız kaldıkları belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre Bilgi ve Belge Yönetimi öğrencilerinin e-öğrenme araçları ve e-öğrenme etiği konularında bilgi ve farkındalıklarının artmasına yönelik eğitim almalarına ihtiyaç duydukları sonuçlarına erişilmiştir.
dc.description.abstractTools of electronic learning (e-learning) such as computers, tablets and mobile phones that are increasingly providing internet access everywhere and all the time with the age of information have become a part of life. While e-learning resources make it easier to access information, they bring about several ethical problems. It is important that the information experts of the future, who will use e-learning resources professionally as their field of work, are responsible and show awareness regarding e-learning and ethics. Therefore, the study aimed to determine the skills of students of Information and Record Management and their attitudes towards ethical values. The method of description was utilized in the first stage of the study. Current literature information was reached on domestic and international sources. In the second stage, a sample was selected based on the methods of observation. The sample consisted of students of the Department of Information and Record Management at Atatürk University who volunteered to participate. The study included a total of 295 students. Surveys were applied in the sample. The data were analyzed using the SPSS 16.0 software.In the study, 65,8% (194) of the students were female and 34,2% (101) were male, while their mean age was 21- 22 year. It was determined that %72,9 (212) of the participants did not receive education on e-learning and that e-learning was an effective tool in eliminating obstacles due to physical and geographical barriers. It has been determined that e-learning increases unethical behavior such as copyright, plagiarism.According to researc findings the result of the reseach show that Information and Records Management students need to receive training on e-learning tools and e-learning ethics to increase their information and awareness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.titleBilgi ve belge yönetimi öğrencilerinin e-öğrenme ve etik konusundaki bilgi ve farkındalık düzeylerinin incelenmesi: Atatürk Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeInvestigating the knowledge and awareness levels of information and records management students on e-learning and ethics: Example of Atatürk University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-16
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInformation and records management
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmKnowledge
dc.subject.ytmLevel of knowledge
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmAtatürk University
dc.identifier.yokid10249964
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid563158
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess