Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabaş, Selma
dc.contributor.authorÜnsal, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-04T12:04:10Z
dc.date.available2020-12-04T12:04:10Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/82435
dc.description.abstractBilgi çağının etkin bir kanalı olan internet, firmaları tüketicilere yakınlaştıran önemli bir araç olarak kullanılmaya başlanmıştır. Firmalar potansiyel ve mevcut müşterilerine bilinen kanalların dışında, sosyal medya ve internet reklamları aracılığıyla da erişir olmuştur. Bu tezin amacı; internet reklamlarının tüketiciler tarafından algılanış biçimini ortaya koymak ve tüketicilerin internet reklamlarına yönelik tutum ve inançlarını tespit etmektir. Araştırmada ölçüt soru; tüketicinin interneti aktif olarak kullanıp kullanmadığı olmuştur. Bunun nedeni; aktif internetkullanan bireylerin daha çok internet reklamlarına maruz kaldığı düşüncesidir. Bu çerçevede, yalnızca aktif olarak internet kullanan tüketicilerle anket yapılmıştır. Öte yandan; internet reklamlarına yönelik tüketici tutumunun bazı demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığı da araştırılmıştır.İnternet reklamlarının tüketiciler tarafından algılanış biçimini ortaya koymak ve tüketicilerin internet reklamlarına yönelik tutum ve inançlarını tespit etmek amacıyla Diyarbakır ilinde yaşayan 352 tüketiciden anket yoluyla veri toplanmıştır.Araştırma bulgularına göre, tüketicilerin internet reklamlarına ilişkin inançlarının alt boyutları olan; Zevk Alma, Bilgilendirme, Makro Ekonomik Faydave Materyalizmin tüketici tutumunu etkilediği ve tüketici tutumunun da internet reklamlarına yönelik inanç ile bu reklamlara yönelik verilen tepkiler arasında aracı rol üstlendiği bulgusuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe Internet, which is an efficient channel for information age, has been used as an important tool to bring companies closer to consumers. Companies also reach potential and existing customers through social media and internet advertising as well as familiar channels. The purpose of this thesis is to put the way consumers perceive internet advertising and to determine the attitudes and beliefs of consumers towards internet advertising. Criterion question in the research is that whetherconsumers have actively used the internet or not. The reason of this question is the belief that individuals who use internet actively are more exposed to internet advertising. Surveys wereconducted only on consumers who actively use the Internet in this scope. On the other hand, it has also been researched whether consumer attitudes towards internet advertising differ based on some demographic characteristics.The data were collected from 352 consumers in Diyarbakır by way of questionnaire in order to show the perception of internet advertising of consumers and determine attitudesand beliefs of consumers towards internet advertisements. As a result of the study,it has been found out that Enjoyment, Informing, Macro-economic Utility and Materialism, which are the sub-dimensions of beliefs of consumers towards internet advertising, influence attitudes of consumers and generate reaction and that attitude of consumer undertakes the role of an instrument between the belief towards internet advertising and reactions to these advertisements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnternet reklamlarına yönelik tüketici tutum ve inançlarının belirlenmesi: Diyarbakır ili örneği
dc.title.alternativeDetermining beliefs and attitudes of customers towards internet advertising: Diyarbakir city example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10275937
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585762
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess