Öğrencilerin bilgi erişim ve kullanma becerilerinin değerlendirilmesi: Çankırı Karatekin Üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Zan, Burcu Umut | |
dc.contributor.author | Mandiraci, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T12:01:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T12:01:16Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/82133 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Çankırı Karatekin Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde öğrenim gören 1.sınıf öğrencilerinin bilgi okuryazarlığı becerilerini ve farkındalıklarını ölçmek amaçlanmıştır. Bu kapsamda yürütülen çalışmanın örnekleminin, Çankırı Karatekin Üniversitesi, TDE 1.sınıf birinci öğretim ve 1.sınıf ikinci öğretim öğrencilerinden oluşan toplam 79 kişi oluşturmaktadır. Bu kişilerden kontrol ve deney grupları oluşturulmuştur. Grupların bilgi okuryazarlığı becerilerini ve farkındalıklarını ölçmek için ön test ve son test yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca kontrol grubuna klasik yöntemle ders anlatımı yapılırken deney grubuna ise bilgi okuryazarlığı ile bütünleştirilmiş ders anlatımı yapılmıştır. Ders anlatımlarının ardından her iki gruba da araştırma performans görevi verilmiş ve bu görevden sonra son test uygulanmıştır. Elde edilen veriler ile grupların kendi içinde uygulanan ön test ve son testleri arasındaki farklılıklar ele alınmış ve kontrol ile deney grubunun test sonuçları karşılaştırılmıştır. Bunun yanı sıra araştırma performans görevleri rubrik esas alınarak puanlanmış ve bilgi okuryazarlığı becerilerine dair değerlendirme yapılmıştır. Bu yöntemler ile araştırma sorularına cevap aranarak bu konuda öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bilgi okuryazarlığı, yaşam boyu öğrenme, öğrenmeyi öğrenme, bilgi erişim, bilgi toplumu | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to measure the information literacy skills and awareness of the freshmen studying at the Turkish Language and Literature Department of Çankırı Karatekin University. The sample of the study conducted in this context consist of 79 students from daytime and evening education of the Turkish Language and Literature Department of Çankırı Karatekin University in total. Control and experimental groups were created from these people. Pre-test and post-test procedure were used to measure the information literacy skills and awareness of the groups. In addition, while the control group was taught with classical method, the experiment group was taught integrated with information literacy. After the lectures, both groups were given a research performance task and post-test was applied after this task. The differences between the data obtained and the pretest and posttests applied within the groups were examined and the test results of the control and experimental groups were compared. In addition, research performance tasks were scored on the basis of rubrics and an assessment of information literacy skills was made. Suggestions were developed in this regard by searching answers to research questions with these methods.Keywords: Information literacy, lifelong learning, learning to learn, information retrieval, information society | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgi ve Belge Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Information and Records Management | en_US |
dc.title | Öğrencilerin bilgi erişim ve kullanma becerilerinin değerlendirilmesi: Çankırı Karatekin Üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | Assessment of student's information retrieval and using skills: Çankırı Karatekin University example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-15 | |
dc.contributor.department | Bilgi ve Belge Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Information literacy | |
dc.subject.ytm | Information access | |
dc.subject.ytm | Information society | |
dc.subject.ytm | Learning to learn | |
dc.subject.ytm | Lifelong learning | |
dc.identifier.yokid | 10324149 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 623829 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |