Show simple item record

dc.contributor.advisorKip, Ergün
dc.contributor.authorKeçe, Şevki
dc.date.accessioned2020-12-04T11:45:13Z
dc.date.available2020-12-04T11:45:13Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/80756
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı, elektronik ticaretin dünya ve Türkiye ekonomisindeki etkilerini incelemektir. Özellikle elektronik ticaretin tüketiciler, işletmeler ve ulusal ekonomiler üzerindeki etkilerine bir bütün olarak ayrı bir önem verilmiştir. Dell bilgisayar şirketi bölüm çalışması ( case study) olarak incelenmiştir. Ve bu çalışmayla, hızlı gelişen dünyada ticari faaliyetlerinde yeni teknolojileri kullananların rakiplerine göre daha üstün ve başarılı olduğu gösterilmiştir. Elektronik ticaretin gelişmesi, avantajları ve dezavantajları değerlendirilmiştir ve gelecek içinde değerlendirmeler yapılmıştır. Anahtar kelimeler: E-Ticaret, İşletmeden işletmeye, İşletmeden tüketiciye. Elektronik Veri Değişimi, Güvenli Elektronik İşlem, Küresel Ticaret Noktaları Ağı.
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this study is to investigate the effects of e-commerce on world and Turkish economies. A special emphasis is given to the effects of e-commerce on consumers, businesses and the national economy as a whole Dell computer company is taken as a case study. It is shown that in a rapidly changing world those who use new ways of doing things will be more successful than their competitors. The development, advantages and disadvantages of e-commerce are evaluated and conclusions are drawn for the future. Key words: E-Commerce, Business to Business (B2B), Business to Consumers (B2C), Electronic Data Interchange, Secure Electronic Transactions, Global Trade Point Networken_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleElectronic commerce
dc.title.alternativeElektronik ticaret
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmElectronic data interchange
dc.identifier.yokid160228
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145582
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess