Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Ayşegül
dc.contributor.authorTurabik, Manolya
dc.date.accessioned2020-12-04T11:43:07Z
dc.date.available2020-12-04T11:43:07Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/80538
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı kırsal kadın tüketicinin çamaşır deterjanları hakkındaki fikirlerini, düşüncelerini ve tercihlerini ölçerek kriterlerini değerlendirmektir. İki ölçüm yöntemi kullanılmıştır; istatistiksel analiz ve AHP methodu. Araştırma, kırsal kadın tüketici üzerinde Ankara ili kırsalında uygulanmış olup kırsal kadın tüketicinin temizlik ürünleri içerisinde en çok söz sahibi olduğu çamaşır deterjanları tercih edilerek uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Araştırma sırasında birbirine benzeyen hatta birbirine benzemekle kalmayıp tamamlayan sonuçlara varılmıştır. Kırsal kadın tüketici profili için en uyun marka tercihinin belirlenmesinde istatistiksel ve matematiksel olarak ölçüm sağlanmaya çalışılmıştır. Seçilen uygulama alanı kapsamında basit tesadüfî örnekleme yöntemine göre 386 kırsal kadın tüketici ile yüz yüze görüşme aracılığıyla istatistiksel analiz olarak anket uygulama çalışması gerçekleştirilmiştir. Yine araştırma kapsamında AHP analizi için uzman görüş alabilmek amacıyla P&G, Unılever marka uzmanlarıyla ve açık deterjan satıcısıyla görüşmeler ve uygulama anketleri gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak; kırsal kadın tüketicinin çamaşır deterjanlarında tercih kriterleri incelendiğinde sırasıyla en çok fiyat, kalite ve temizleme gücüne önem verdikleri ve satın aldıkları çamaşır deterjanlarını tercih ederken söz konusu kriterlere göre hareket ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma da adı geçen ünlü çamaşır deterjanı markalarının, kırsal kadın tüketici tarafından daha çok tercih edildiği bilgisine ulaşılan açık deterjana göre çok daha geride kalmış olduğuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to assess the criteria that shape the ideas, thoughts and preferences of rural female consumers regarding laundry detergent products. Two assessment methods, Statistical analysis and AHP process were used. The survey was administered on rural female consumers living in the rural parts of the province of Ankara, and focused on laundry detergents as a product group where female consumers are traditionally known to control the purchase process. The study managed to arrive at results that are not only similar but also complimentary to each other. It was attempted to ensure a statistical and mathematical assessment in identifying the most suitable brand preference for the rural female consumer profile. Within the scope of the selected application area and according to the simple random sampling method, the survey was undertaken as a statistical analysis through face-to-face interview with 386 rural women consumers. In addition, interviews and surveys were made with P&G, Unilever brand experts and unpackaged detergent dealers in order to get expert views for the AHP analysis. As a result, it was reported that the criteria preferred by rural female consumers when selecting their laundry detergents are, price, quality and cleaning power, respectively. Furthermore, it was seen that reputed detergent brands mentioned in the study were way behind unpackaged detergent in terms of their level of preference by rural female consumers.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe determination of rural women`s brand preferences with ahp method: An application in laundry detergents industry
dc.title.alternativeKırsal kadının marka tercihinin AHP methoduyla belirlenmesi: Çamaşır deterjanları endüstrisinde bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmAnalytical hierarchy method
dc.subject.ytmAnalytical hierarchy process
dc.subject.ytmDetergent industry
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmRural region
dc.identifier.yokid445532
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323397
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess