Show simple item record

dc.contributor.advisorAkagün Ergin, Elif
dc.contributor.authorKaynak, Berçem
dc.date.accessioned2020-12-04T11:43:02Z
dc.date.available2020-12-04T11:43:02Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/80531
dc.description.abstractYapılan bu çalışmada, ambalajın ön-ergenlerin satın alma davranışına olan etkisi araştırılmakta ve bu bağlamda ön-ergen tüketicilerin ambalajdan beklentilerinin neler olduğu 3 farklı gıda kategorisi kapsamında belirlenmeye çalışılmaktadır. Araştırmanın amacına ilişkin Ankara ilinde bulunan bir ilköğretim okulunda, yaşları 8-14 aralığını kapsayan 400 kişilik bir öğrenci grubuna anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışması yüz yüze yapılmış olup, geliştirilen hipotezler SPSS tekniğiyle test edilmiştir. Hipotezler; Frekans Analizi, Çoklu Regresyon Analizi, T-test ve ANOVA teknikleriyle analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, ön-ergenlerin satın alma kararı verirken en çok dikkat ettikleri unsurların şekil, materyal, logo ve renk unsurları olduğu görülürken, ambalaj fonksiyonlarından ise kolaylık, pazarlama aracı olması yani ambalajın dış görünüşü ve tutundurma fonksiyonlarına dikkat ettikleri tespit edilmiştir.. Ön-ergenlerin aynı zamanda çikolata ve bisküvi satın alırken kağıt ya da karton, cips alırken ise plastik ambalaj tercih ettikleri gözlemlenmiştir. Tüketicilerin ambalajın unsur ve fonksiyonlarına yönelik tutumları ile cinsiyet arasında bir farklılık tespit edilmezken yaş grupları arasında farklılık olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma ile ön-ergen tüketicilerin çeşitli gıda ürünlerini karşılaştırırken ve son kararlarını verirken öncelikli olarak hangi ambalaj faktörlerini düşündükleri belirlenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research was to explore the effect of packaging on the purchasing behavior of tween consumers. More specifically, the purpose here was to identify the key factors that influence tweens? preferences of various packaging elements/functions. Three particular food categories, chocolate, cookies and chips, were determined for the study. A total of 400 students, all within the age range of 8-14, were recruited from a public elementary school in Ankara. Surveys were administered face to face, hypotheses were developed and tested with SPSS. When analyzing the data, Frequency Analysis, Multiple Regression Analysis, T-test for Independent Samples and One- Way ANOVA techniques were utilized. Results of the analyses suggested several packaging elements have a significant impact on tween consumers? purchasing decisions. These elements included the shape, material, logo and color of a package. Moreover, it was noted that tweens focused on the convenience of a package and its overall exterior design in terms of functional factors. Paper/cardboard packages were reported to be the ultimate choice for chocolate and cookies while plastic packages were preferred for chips. Age was observed to be a significant variable with regards to attitudes towards different packaging elements and functions whereas gender was insignificant. Results of this study emphasize the importance of the dominant packaging factors that tween consumers consider as critical when they compare various packages of food products and make a final purchasing decision.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe effect of packaging on tweens` purchasing decisions: An application in food industry
dc.title.alternativeAmbalajın ön-ergenlerin satın alma kararlarına olan etkileri: Gıda sektörü üzerine bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPackaging
dc.subject.ytmChild behavior
dc.identifier.yokid445537
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323398
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess