Show simple item record

dc.contributor.advisorAral, Sadi
dc.contributor.authorHoştürk, Ferhan
dc.date.accessioned2020-12-04T11:42:09Z
dc.date.available2020-12-04T11:42:09Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/80447
dc.description.abstractÖZET Araştırmada, Ankara Hayvan Borsasının kasaplık hayvan ve et pazarlamasındaki yeri ve önemi belirlenmeye çalışılarak, pazarlama kanalında yer alan aracıların hizmetleri karşılığı aldığı marjlar incelenmiştir. Ankara Hayvan Borsasında, 1990-1994 döneminde, tüketim pazarında yer alan aracı marjlarının, satış fiyatı içindeki paylan belirlenmiştir. 1990-1994 döneminde, koyunlarda canlı-toptan marjın, satış fiyatının 1990 yılında yüzde 5'ini, 1991 yılında yüzde 3'ünü, 1992 yılında yüzde 6'sını, 1993 yılında yüzde 5'ini, 1994 yılında yüzde 2'sini; toptan-perakende marjın ise 1990 yılında yüzde 15'ini, 1991 yılında yüzde 17'sini, 1992 yılında yüzde 14'ünü, 1993 yılında yüzde 16'sını ve 1994 yılında yüzde 17'sini oluşturduğu tesbit edilmiştir. Aynı devrede, Ankara Hayvan Borsasında, sığırlarda canlı-toptan marjın, satış fiyatının, 1990 yılında yüzde 10'unu, 1991 yılında yüzde 6'sını, 1992 yılında yüzde 5'ini, 1994 yılında yüzde 0.1 'ini; toptan-perakende marjın ise 1990 yılında yüzde 20'sini, 1991 yılında yüzde 20'sini, 1992 yılında yüzde 21 'ini, 1993 yılında yüzde 23'ünü ve 1994 yılında yüzde 24'ünü oluşturduğu tesbit edilmiştir. Ele alınan dönemde koyunlar ve sığırlarda toptancı marjlarının, satış fiyatı içindeki paylarının azaldığı; perakendeci marjların satış fiyatı içindeki paylarının ise arttığı belirlenmiştir. Pazarlama hizmetlerini üretici ve tüketici aleyhine son fiyattan aldığı payın büyüklüğü, özellikle bu faaliyetlerin eksik rekabet şartlan altındaki piyasalarda görülmesine bağlanabilir. Üreticilerin her türlü girdiye en uygun şartlarda erişebilmesi ve ürünlerin pazarlanmasında, daha güçlü duruma gelerek, emeklerinin karşılığını alabilmeleri, kendi aralarında birleşmeleri veya örgütlenmeleri suretiyle küçük ve dağınık durumda bulunan hayvancılık işletmelerinin rasyonel yapıya dönüştürülmesi ile olabilecektir. Anahtar Kelimeler: Pazarlama, sığır ve koyun pazarlaması, pazarlama marjı, et ve kasaplık hayvan pazarlaması.
dc.description.abstract176 11. SUMMARY THE ROLE AND SIGNIFICANCE OF ANKARA LIVESTOCK MARKET IN MARKETING OF SLAUGHTERED ANIMALS AND MEAT; PRODUCTIVITIES OF MARKETING AND INTERMETING AND INTERMEDIARY MARGINS. In this research, the role and importance of Ankara livestock market within the marketing of slaughtered animals and meat to be estimated and the margins of the intermediaries in the marketing channel for their servicies arc investigated. In Ankara Livestock Market, the share of the margins of consumer market intermediaries within the sale price is determined in the period between 1990-1994. It is determined that, in the 1990-1994 period, the living-wholesale margin in sheep, constitutes 5, 3, 6, 5 and 2 % ; and the wholesale-retial margin constitutes 15, 17, 14, 16 and 17 % respectively, of the saleprice. During the same period, in Ankara Livestock market, it is determined that, the living-wholesale margin in cattle, constitutes 10 % in 1990, 6 % in 1991, 5 % 1992, 0.1 % in 1994 of the sale price, and 20 % in 1990, 20 % in 1991, 21 % in 1992, 23 % in 1993 and 24 % in 1994 of the wholesale-retail price. It is determined that the share of the wholesale margins decreased within the sale price while the share of the retail margins increased in sheep and cattle during the period of 1990-1994. The breeders must be reached all kinds of needs easily and marketed their products with high price. For this reason they have to cooperated all of their possibilites in marketing. For realize this, small and dispersed animal husbandry enterprises might become to rational structure through their internal unification. Key words : Marketing, marketing cattle and sheep, marketing margin, marketing of livestock and meat.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectVeteriner Hekimliğitr_TR
dc.subjectVeterinary Medicineen_US
dc.titleAnkara hayvan borsasının kasaplık hayvan ve et pazarlamasındaki yeri ve önemi ile pazarlama verimlilikleri ve aracı marjları
dc.title.alternativeThe Role and significance of Ankara livestock market in marketing of slaughtered animals and meat; productivites of marketing and intermeting and intermediary margings
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHayvancılık İşletme Ekonomisi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAnimal husbandry
dc.subject.ytmAnkara Livestock Market
dc.subject.ytmMeat
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid49297
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid49297
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess