Uluslararası belgeler ve Türk Hukukunda eğitim hakkı
dc.contributor.advisor | Uzun, Cem Duran | |
dc.contributor.author | Koçyiğit, Savaş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T11:40:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T11:40:53Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/80313 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada eğitim hakkı, Türk Hukuku ve Uluslararası düzenlemeler çerçevesinde incelenmiştir. Eğitim ve eğitim hakkı kavramlarının ne anlama geldiği ifade edilmiş, daha sonra uluslararası düzenlemelerde ve özellikle Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'ne Ek 1. Protokol'ün 2. Maddesi kapsamına eğitim hakkının ne şekilde düzenlendiği ve sınırları incelenmiştir. Sonrasında, Türkiye Cumhuriyeti Anayasaları'nda eğitim hakkının tarihsel süreç içerisinde geçirdiği değişiklikler anlatılmaya çalışılmıştır. Çalışma içerisinde sonuç olarak ise, Türkiye'deki eğitim hakkına ilişkin belirlenen sorunlar, uluslararası düzenlemeler çerçevesinde değerlendirilmiş ve bu sorunlara ilişkin çeşitli çözüm önerileri maddeler halinde sıralanmıştır. Tüm bu incelemeler çerçevesinde, eğitime hakkına ilişkin olarak başta Anayasamız olmak üzere ciddi yasa değişikliklerin yapılması ve eğitim hakkı düzenlenirken, ideolojik yaklaşımlardan uzak durulması gerektiği anlaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, the right to education , in the framework of the Turkish Law and International regulations have been investigated.. The right to education and training concepts expressed what it meant subsequently, in international regulations and in particular the European Convention on Human Rights and in the scope of the European Convention on Human Rights First Protocol Additional to the second item the right to education is organized in what way and it's limits were examined is then, Right to education in the Constitution of the Republic of Turkey through historical process that has tried to explain the changes. In the study, as a result, the problems identified on the right to education in Turkey, expressed in accordance with international regulations and the various solutions to these problems have itemized. All of these views in the context of, related on the right to education, Our constitutional law, including particularly serious amendments and, It is understood that the ideological approach should be avoided while the right to education is being edited. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.title | Uluslararası belgeler ve Türk Hukukunda eğitim hakkı | |
dc.title.alternative | International documantaton and right to education in Turkish Law | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kamu Hukuku Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish Law | |
dc.subject.ytm | International Law | |
dc.subject.ytm | Education rights | |
dc.subject.ytm | European Convontion on Human Rights | |
dc.identifier.yokid | 10053723 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 375229 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |