Show simple item record

dc.contributor.advisorTileylioğlu, Alaeddin
dc.contributor.authorŞentürk, Naim
dc.date.accessioned2020-12-04T11:40:16Z
dc.date.available2020-12-04T11:40:16Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/80249
dc.description.abstractBu araştırmanın amaçı, ortaöğretim okullarında çalışan öğretmenlerin örgütsel adalet algılarının örgütsel bağlılık düzeylerine etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Araştırma için literatür incelenmiş ve çalışmada 5'li likert tipi anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2013-2014 eğitim –öğretim yılında Ankara ili Mamak ilçesindeki resmi ortaöğretim okullarında görev yapan 307 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlere örgütsel bağlılık anketi, örgütsel adalet anketi ve kişisel bilgi ile ilgili anketler dağıtılmış daha sonra toplanan bu anketlerden veriler elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde Anova, çoklu regresyon ve t-testi kullanılmıştır. Araştırmada, resmi ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerine işlemsel ve etkileşimsel adaletin anlamlı bir etkisinin olmadığı (P>0.05), ancak ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri üzerinde dağıtımsal adalet algısının anlamlı bir etkisi olduğu bulunmuştur (P<0.05).Anahtar Kelimeler: Örgüt, Öğretmen, Adalet, Örgütsel Adalet, Örgütsel Bağlılık
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate whether organizational justice perception of high school teachers have an effect on organizational loyalty level. A questionnaire is prepared and applied to find out this relationship. In the study after a review of literature is conducted, a questionnaire was sent to all 307 teachers who are presently working at state high schools in Mamak district of Ankara, during the 2013-2014 education year.The questionnaire consisted of three parts. Organizational loyalty questions, Organizational loyalty questions, and personal information form. The data obtained is analysed by using anova test, multiple regression and t-test. The study show no significant effect of operational and interactive justice on the organizational loyalty level of the teachers who work at state high schools p> 0.05. While a significant effect of distributed justice perception of teachers on their schools loyalty level p<0.05 was discovered.Key Words: Organization, teacher, justice, organizational justice, organizational loyaltyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında örgütsel adaletin örgütsel bağlılığa etkisi (Ankara ili Mamak ilçesinde bir uygulama)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmOrganizational justice
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmJustice perception
dc.subject.ytmJustice
dc.identifier.yokid10038804
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid359982
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess