Show simple item record

dc.contributor.advisorŞener, İrge
dc.contributor.authorÇağlayan, Bülent
dc.date.accessioned2020-12-04T11:37:55Z
dc.date.available2020-12-04T11:37:55Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/79981
dc.description.abstractGüncel hayatta öğretmenler ile çalıştıkları kurum arasında maddi beklentilere dayalı olarak yapılan yazılı iş sözleşmelerinin yanında, yazılı olmayan ve karşılıklı olarak beklenti ve yükümlülüklerin oluşmasını mümkün kılan psikolojik sözleşmenin tarafları memnun edici aşamada şekillenmesi önemlidir. Öğretmenlerin beklenti ve yükümlüklerinin karşılanması örgütsel bağlılıklarının artmasına neden olacaktır. Bu çalışmada, Ankara ili Etimesgut ilçesinde görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin çalışma hayatı boyunca algıladıkları psikolojik sözleşme düzeylerinin, örgütsel bağlılık seviyeleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu doğrultuda; 356 öğretmen ile anket uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, kamuda çalışan öğretmenlerin cinsiyetlerine göre sırasıyla; örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme ve psikolojik sözleşme ihlali seviyelerinde anlamlı bir farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir. Ancak; öğretmenlerin psikolojik sözleşme algı düzeylerinin alt boyutları olan işlemsel ve ilişkisel türlerinin, örgütsel bağlılığın boyutları olan duygusal, normatif ve devamlılık bağlılığı üzerinde etkileri tespit edilmiştir. Bununla birlikte, psikolojik sözleşme ihlalinin; örgütsel bağlılığın alt boyutlarından duygusal ve normatif bağlılık üzerinde anlamlı ve negatif, devam bağlılığı üzerinde ise anlamlı pozitif etkisi olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractChanges occurring in today's competitive environment, continuous development of technology, the spread of the global network wear and factors such as changing customer expectations have increased the importance of human resources. Success in sustaining the organization in a healthy way is dependent on the teachers adjusting themselves to the aim of the institiutions. If they adopt and internalize the goals of the organization, the employees work more efficiently. Meeting the expectations and obligations of employees by the authorities will lead to increased productivity and organizational commitment. Expectations and obligations between the parties occurred resulting in the formation of the psychological contract concept is important to operate in a healthy way. However, the impact of teachers transactional and relational dimensions of the psychological contract type level of perception on the emotional dimensions of organizational commitment, normative and continuance commitment were inspected. In this research; teachers working in the public sector, perception of the psychological contract has been investigated for its impact on organizational commitment. Data provided by the survey method were analyzed using statistical software. In this regard the survey was conducted with 356 teachers. Thus, it is aimed to inspect the effect of the aspects of psychological contract and its breach for the teachers on the dimensions of organizational commitment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePsikolojik sözleşme algısının örgütsel bağlılığa etkisi: Devlet okullarında görev yapan ilkokul ve ortaokul öğretmenleri üzerinde bir uygulama
dc.title.alternativeThe effect of psychological contract on organizational commitment: A research on primary and secondary teachers working in the public schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-08
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychological contract
dc.subject.ytmPerceived psychological contract breach
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmState schools
dc.identifier.yokid10129623
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449598
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess