Show simple item record

dc.contributor.advisorUzundemir, Özlem
dc.contributor.authorKaya, Soner
dc.date.accessioned2020-12-04T11:37:14Z
dc.date.available2020-12-04T11:37:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/79905
dc.description.abstractElizabeth Barrett Browning'in Aurora Leigh adlı uzun anlatı şiiri Victoria döneminde şair olmaya çalışan bir kadının hikayesini ele almaktadır. Ancak cinsiyet eşitsizlikleri ve çeşitli engellerden dolayı bu dönemde şiir yazmak kadınlar için kolay değildir. Evlilik, iş hayatı, eğitim ve edebiyat gibi alanlarda cinsiyete dayalı uygulamalar ele alınarak, kadınların bu alanlarda farklı engellerle karşı karşıya kaldıkları gösterilmektedir. Bu engel ve eşitsizliklere rağmen, Browning'in şiirindeki kadın kahraman Aurora Leigh şair olmaya kararlıdır. Sonunda şair olmayı başaran Aurora aynı zamanda kuzeniyle evlenmektedir. Aurora'nın başarısı ve bahsi geçen evlilik konusu kadınlığın şair olmak için bir engel teşkil etmediğini göstermektedir. Bu tez bir kadın olarak şair olma yolunda ataerkil toplumun değerlerinden dolayı karşılaştığı zorlukları ele almaktır. Aurora'nın bütün gelişim evrelerinin betimlenmesi ve kahramanın şiirdeki diğer karakterle ilişkileri erkeklerin kadınlığa bakış açısını gözler önüne sermektedir. Bu tez, ataerkil toplumun bu bakış açısını ele alarak, Browning'in Aurora Leigh adlı şiiri aracılığıyla Victoria toplumundaki geleneksel cinsiyet rollerini nasıl sorunsallaştırdığını, şiir dünyasında kadınların sesini nasıl duyurduğunu ve ataerkil toplumun değerlerine yazarak nasıl başkaldırdığını göstermektedir. Anahtar Sözcükler: Elizabeth Barrett Browning, Aurora Leigh, Victoria dönemi, Şiir.
dc.description.abstractElizabeth Barrett Browning's long narrative poem Aurora Leigh tells the story of a woman who strives to be a poet in the Victorian period. However, writing poetry was not easy for women due to gender inequalities and obstacles in this period. By discussing the gender-specific applications in many spheres such as marriage, employment, education and literature, I will try to display the fact that women faced different obstacles in those spheres in the Victorian period. Despite those obstacles and inequalities, Aurora Leigh, the heroine in Browning's poem is determined to be a poet. At last Aurora succeeds in becoming a poet and marries her cousin Romney Leigh. Her success and this marriage plot show that womanhood is not an obstacle for being a poet. This thesis aims to deal with the difficulties Aurora faces in her journey towards being a poet as a woman due to the values of the patriarchal Victorian society. Depiction of every stage of Aurora's growth and her experiences with some other characters in the poem show men's vision of womanhood. Discussing this vision of patriarchal society, this thesis shows how Browning problematizes conventional gender roles in the Victorian society, gives voice to women in the world of poetry, and uses writing as a challenge to the values of the Victorian patriarchal society by her Aurora Leigh. Key words: Elizabeth Barrett Browning, Aurora Leigh, Victorian period, Poetry.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleWriting as a challenge to victorian patriarchal values: Elizabeth Browning`s Aurora Leigh
dc.title.alternativeVictoria ataerkil toplumunun değerlerine bir başkaldırı olarak yazma: Elizabeth Barrett Browning'in Aurora Leigh adlı şiiri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Edebiyatı ve Kültür İncelemeleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrowning, Elizabeth Barrett
dc.subject.ytmRebellions
dc.subject.ytmPoem
dc.subject.ytmVictorian Period
dc.subject.ytmEnglish literature
dc.subject.ytmBritish poem
dc.subject.ytmWomen poets
dc.identifier.yokid10120143
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451369
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess