Show simple item record

dc.contributor.advisorTileylioğlu, Alaeddin
dc.contributor.authorHaji Amiri, Misagh
dc.date.accessioned2020-12-04T11:33:26Z
dc.date.available2020-12-04T11:33:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/79474
dc.description.abstractGeçen on yıllarda, dijital teknolojiler günlük hayatımızın her alanına yayıldı. Bu tür bir dijital dönüşüm ve ortaya çıkardığı özellikler, insanların ve işletmelerin birlikte çalışma şeklini değiştirmektedir. Yiyecek hizmeti sektörü ve özellikle restoran sektörü, bunun için bir istisna değildir. Restoranlar ve kafeler için çok sayıda dijital çözümler sunulmuştur ve bu çözümlerin birçoğu da henüz uygulamaya geçmemiştir. Bundan dolayı, doğru teknolojik çözümün uygulanması hem işletme hem de müşteriler için faydalı olabilir. Bu doğrultuda, yiyecek hizmeti sektörü için teknolojik çözümün mevcut durumunun ve gelişim sürecinin değerlendirilmesi, ekonomilerinde yiyecek hizmeti sektörünün önemli rol oynadığı ülkeler için zaruridir. Bu çerçevede, bu çalışmada, Ankara'daki restoranlar ve kafelerde teknolojik çözümlerin mevcut durumu ve geleceği hakkında bir anlayış sağlanması amaçlanmıştır. Bu konu üç farklı bakış açısıyla incelenmiştir. İlk olarak, Ankara'da restoranlar ve kafeler için teknolojik çözümler oluşturan ve sağlayan iki işletmenin yöneticisi ile derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. İkinci olarak, Türk karar vericilerin yiyecek hizmeti işletmelerinde teknolojik çözümleri uygulama konusundaki mevcut zihniyetini anlamak için restoran yöneticileri ve sahipleri ile 18 yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Son olarak, Ankara'nın farklı bölgelerindeki 261 müşteriden anket verileri toplanmıştır. Ankette, müşterilerin belirli teknoloji türlerine yönelik görüşleri ve ilgi düzeylerini sorulmuştur. Ankara'daki restoran ve kafelerde, teknolojik çözümler ile geleneksel araçların bileşiminin kullanıldığı gözlemlenmiştir. İlaveten, restoran sahiplerinin teknoloji yatırımı yapma niyetlerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Ancak, teknolojik çözümlerin yüksek maliyetleri ve bilgi eksikliği, sektörde teknoloji adaptasyonu önünde en önemli engeller olarak değerlendirilmiştir. Bunun yanı sıra, tablet ve masa üstü menü gibi self-servis teknolojilerin (SST) hem müşteriler hem de restoran sahipleri için olumlu olarak dikkate alındığı ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractOver the past decades, digital technologies have invaded our daily life from all aspects. Such a digital revolution and features that it brings to the picture are changing the way people and business work together. Foodservice industry and specifically restaurant industry is not an exception from this phenomena. Numerous digital solutions for restaurants and cafes have been introduced and more of them are yet to come. Therefore, applying proper technological solution can be beneficial both for the business and for customers. Accordingly, assessing the current situation and development process of the technological solution into the foodservice industry is essential for countries that the foodservice industry plays an important role in their economy. Within this frame, this study aims to provide an insight into the current situation and future of technological solutions among restaurants and cafes in Ankara. This issue is studied from three different perspectives. First, in-depth interviews were conducted with managers of two businesses that create and provide technological solutions for restaurants and cafes in Ankara. Second, 18 structured interviews were conducted with restaurant owners and managers, in order to understand the existing mindset of Turkish decision makers on the topic of applying technological solutions for foodservice businesses. Finally, the survey data was collected from 261 customers in different locations of Ankara. The survey asked customers' opinion and interest level toward certain types of technologies. It was observed that combination of technological solutions and traditional tools are being used in restaurants and cafes in Ankara. In addition, intention for investment in technology was high among restaurateurs. However, high prices of technological solutions and lack of knowledge considered as biggest barriers for adaptation of technology into the sector. Moreover, Self-Service Technologies (SST) such as tablet and tabletop menu was concerned to be as favorable among both for customers and restaurateurs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAn exploratory study of digital technology applications used in restaurants and cafes in Ankara
dc.title.alternativeAnkara'da restoranlarda ve kafelerde kullanılan dijital teknoloji uygulamaları hakkında keşfedici bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-09
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCafe
dc.subject.ytmAnkara
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmRestaurants
dc.subject.ytmDigital technology
dc.subject.ytmBusinesses
dc.identifier.yokid10264127
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid562777
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess