Show simple item record

dc.contributor.advisorParıltı, Nurettin
dc.contributor.authorGümüştepe, Çağrican
dc.date.accessioned2020-12-04T11:31:36Z
dc.date.available2020-12-04T11:31:36Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/79286
dc.description.abstractGünden güne değişen pazar şartları ve tüketici tercihleri işletmeleri daha etkili pazarlama faaliyetleri yapmaya zorlamaktadır. Geleneksel pazarlama yöntemleri etkilerini yitirmeye başlamıştır. Bunun sonucunda işletmeler daha etkili pazarlama stratejileri arayışı içerisinde girmişlerdir. Bu yöntemlerden bir tanesi gerilla pazarlamadır. İlk defa 1984 yılında Jay Conrad Levinson tarafından geliştiren gerilla pazarlaması kavramı genel itibariyle, sıra dışı yöntemlerle ve çok az bütçeyle yürütülen tutundurma faaliyetlerini ifade etmektedir. Gerilla pazarlama stratejisinin uygulama alanlarından birisi olan gerilla reklamın, tüketicilere verilmek istenen mesajların, reklam anlayışını uyandırmadan iletilmesidir. Bu çalışmada; gerilla reklamların, kadın tüketicilerin marka farkındalıklarına ve satın alma niyetlerine olan etkileri araştırılmıştır. Çalışmada gerilla pazarlama ve gerilla reklamların kavramsal değerleri açıklanmış, marka farkındalığı ve satın alma niyeti kavramları açıklanmış, kadın tüketicilerin özelliklerinden bahsedilmiştir. Sonuç olarak ise gerilla reklamların, kadın tüketicilerin marka farkındalıklarına ve satın alma niyetlerine etkisi olduğu bulunmuştur ve sonrasında ise kadın tüketicilerin, gerilla reklamlara karşı tutumları, yaş ve eğitim seviyeleri arasındaki anlamlılık etkisi incelenmiştir.
dc.description.abstractThe changing market conditions and consumer preferences force companies to engage in more effective marketing activities. Traditional marketing methods have started to lose their effects. Consequently, businesses have entered the search for more effective marketing strategies. The guerrilla marketing concept, which was created by Jay Conrad Levinson in 1984, implies an unconventional way of performing promotional activities on a very low budget. Guerrilla advertising, which is one of the application areas of guerilla marketing strategy, is the transmission of messages intended to be given to consumers without arousing the understanding of advertising. In this study; the effects of guerilla advertising on female consumers' brand awareness and purchase intention were investigated. The conceptual values of guerilla marketing and guerilla advertisements were explained, purchasing intention and brand awareness concepts were explained and the characteristics of female consumers were mentioned. As a result, it has been found that guerilla advertising has an impact on the brand awareness and purchase intention of female consumers and then the effect of significance differences between the attitudes of female consumers towards guerilla advertisements, age and education levels were examined.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleThe effects of guerilla advertising on female consumers` purchase intention and brand awareness
dc.title.alternativeGerilla reklamların, kadın tüketicilerin satın alma niyetlerine ve marka farkındalıklarına olan etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-20
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10327395
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616473
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess