Show simple item record

dc.contributor.advisorAyalp, Nur
dc.contributor.authorBerksoy, Özge Beril
dc.date.accessioned2020-12-04T11:27:52Z
dc.date.available2020-12-04T11:27:52Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/78880
dc.description.abstractBu tez çalışması kurumsal kimlik ve iç mekan arasındaki ilişkileri inceler. Kurumsal kimliğin ne olduğu ve iç mekan doğrultusunda nasıl incelendiği anlatılmaya çalışılmıştır. Kurumsal kimlik ve iç mekan olgusu tartışılırken, iki farklı bankayı ele alan bir vaka çalışması yapılmıştır. Bu araştırma kişisel gözlemler, görseller ve bir anket çalışması aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Esas olarak probleme genel yaklaşımdan, çalışmanın amacından bahsedilirken, kurumsal kimliğin tanımı, tarihçesi ve tasarımı detaylıca aktarılmaya çalışılmıştır.Ayrıca diğer önemli bir kavram olan imaj, kurumsal kimlik kavramıyla ilişkilendirilerek tanıtılmıştır. Kurumsal kimlik ve iç mekan arasında bir ilişki kurulmaya çalışılmış ve kurumlarda kimlik varlığının önemi vurgulanmıştır.Tezde, Kurumsal Kimlik El Kitapları örneklerinden, banka iç mekanları ve logolarından faydalanılmıştır. Tezin kapsamında yapılacak olan vaka çalışmasına temel oluşturacağı düşünülerek, insan algısı, duyuları, mekan algısı ve Göstergebilim kuramlarından söz edilmektedir. Tezin amaçlarından bir diğeri olan, kullanıcıların kurumsal kimlik olgusunu nerelerde algıladıkları problemi de sorgulanmaktadır.Tezin sonunda ise vaka çalışmasından çıkan sonuçlar değerlendirilmiş ve ileriki araştırmalar için bir rehber niteliği taşıyabileceği düşünülmüştür.Anahtar Kelimeler : Kimlik, imaj, Kurumsal Kimlik, Mekan Algısı, işaret, Göstergebilim, Bankalar.
dc.description.abstractThis thesis study examines the relations between the concept corporate identity and interior space. It is tried to explain what corporate identity is and how it is examined in relation with interior spaces. As discussing the corporate identity and interior space concept, a case study about two different banks is made. This research is achieved by the help of personal observations, visuals and a survey study. Basically by mentioning about the general approach to the problem and the aim of the study; the definition, history and design of the corporate identity are tried to be conveyed in detail.Moreover, in related with corporate identity, another significant notion image is introduced. A relation is tried to be established among corporate identity and interior space and also the importance of identity existence in corporations is emphasized.It has been derived benefit from the samples of Corporate Identity Manuals, bank interiors and logos. By determining that would be a base for the case study; the theories of human perception, senses, space perception and Semiotics are referred.At the end of the thesis, the results of the case study are evaluated and it is thought that it may have a guide attribute for the future researches.Keywords: Identity, Image, Corporate Identity, Space Perception, Sign, Semiotics, Banksen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleA study on the relationships among corporate identity and interior space bank cases: Garanti Bank and Ziraat Bank
dc.title.alternativeKurumsal kimlik ve iç mekan arasındaki ilişkiler üzerine bir çalışma banka vakaları: Garanti Bankası ve Ziraat Bankası
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid388710
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid276847
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess