Show simple item record

dc.contributor.advisorTolun, Mehmet Reşit
dc.contributor.authorÖzkan, Hüseyin Burhan
dc.date.accessioned2020-12-04T11:27:47Z
dc.date.available2020-12-04T11:27:47Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/78874
dc.description.abstractSosyal Web olarak adlandırabileceğimiz Web 2.0'ın hayatımızdaki yerini sağlamlaştırması ve insanların paylaşarak ve ortaklaşa bir şekilde internet içeriğini oluşturması uygulamasının yaygınlaşması bize yeni olanaklar sunmakla birlikte ortaya yeni ve karmaşık bir yapı ve insanların kullanımına sunulması gereken büyük miktarda bilgi çıkmaktadır. İşlenmesi gereken bu bilgilerin bir kısmı insanların ve toplulukların doğrudan veya dolaylı yollarla belirli varlıklar hakkındaki beğenilerini paylaşmasından meydana gelmektedir. İnsanların beğenilerinden ibaret olan bu bilgiler her zaman ham haliyle kullanılabilir olmamakla birlikte tavsiye sistemleri adı verilen ve veri madenciliğini kullanan sistemler tarafından işlenerek sosyal ağın parçası olan diğer kullanıcıların kullanımına sunulmaktadır. Son yıllarda bu alanda pek çok çalışma yapılmıştır ancak halen çalışılması gereken yönler vardır. Bu çalışmada, pek çok bilimsel çalışmada kullanılan ancak tavsiye sistemlerinde daha önce fazlaca kullanılmamış olan EM algoritmasını diğer içerik tabanlı ve işbirliğine dayalı yaklaşımlarla birleştirerek etkin ve ölçeklenebilir bir sistem oluşturmaya çalışılmıştır. Sistem farklı veri grupları için test edilerek performansının hem doğruluk hem de işlem süresi açısından yeterli olduğunu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractWith the Web 2.0, which can also be named as the Social Web, securing its position in our lives and spreading the practice of people sharing and collaboratively generating Internet content, as well as presenting new opportunities there emerges a new and complex structure and massive amounts of information that must be brought into the use of people. A part of this information consists of people and communities sharing their tastes on specific entities either implicitly or explicitly. This information consisting of choice of people is not always usable at its raw state and presented to the utilization of people who are a part of the social network by means of systems called recommender systems which employ data mining methods. Recently there is lots of research done in this area but there are still aspects to be studied. In this thesis, the EM algorithm that has been widely used in scientific researches but has not been substantially used for recommender systems is integrated with other collaborative and content based approaches to build an efficient and scalable system. The system is tested using different data sets and it is found that its performance is sufficient in terms of both accuracy and computation time.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleEnhanced movie recommender system using a statistical approach
dc.title.alternativeİstatistiksel bir yaklaşım kullanarak geliştirilmiş film tavsiye sistemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmClustering
dc.identifier.yokid397112
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid297634
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess