Show simple item record

dc.contributor.advisorGazi, Orhan
dc.contributor.authorAl-Isawi, Ahmed Sami Ali
dc.date.accessioned2020-12-04T11:24:42Z
dc.date.available2020-12-04T11:24:42Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/78545
dc.description.abstractKablosuz iletişim sistemlerinde denkleştirici tasarımı çoklu yol iletişiminin sebep olduğu etkileri yok etmek için gerekli olan önemli bir konsepttir. Turbo denkleştirici bir kaç on yıl önce tasarlanan en etkili denkleştiricilerden birisidir. Denkleştiricilerin etkili performans sergileyebilmeleri için kanal katsayılarının düzgün olarak tahmin edilmesi zaruridir. Kanal katsayıları genel olarak iki yöntemle hesaplanırlar, bunlar, bilgisiz olarak kanal katsayılarını tahmin etme ve bilgili olarak kanal katsayılarını hesaplama yöntemleridir. Bilgisiz olarak kanal katsayılarını hesaplamak için kazanan patika yöntemi ile en az ortalama kare yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Bilgili olarak kanal katsayılarını hesaplamak için eğitim dizileri kullanılmıştır. Bilgisiz olarak kanal katsayılarını hesaplamak için iyileştirilmiş bilgisiz kanal hesaplama yöntemi önerilmiştir ve bilgisayar benzetim sonuçlarından görüleceği üzere önerilen yöntemle hesaplanana kanal katsayıları diğer yöntemle hesaplananlara göre turbo denkleştiricide daha iyi performans göstermiştir.
dc.description.abstractEqualizer design is an important concept for the wireless communication systems suffering from multipath effects such as ISI. Turbo equalizers are one of the most powerful equalizers introduced several decades ago. For the equalizers to be efficient in removing ISI reliable channel estimation is essential. In this thesis the performance of turbo equalizers for blind and non-blind channel estimators is inspected. For blind channel estimation per-survivor processing with least mean square method is employed. For non-blind channel estimation training sequences are used for channel estimation. An improved channel estimation approach for non-blind technique was suggested and via simulation results, it was seen that the proposed method shows better performance in turbo equalizer than the classical blind and non-blind channel estimation methods do.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.titleEffects of channel estimation on turbo equalizer performance
dc.title.alternativeKanal tahmininin turbo denkleştiricilerin performansları üzerindeki etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentElektronik ve Haberleşme Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChannel coding
dc.subject.ytmTurbo coding
dc.subject.ytmError control coding
dc.subject.ytmTrellis coding
dc.subject.ytmDecoding
dc.subject.ytmChannel estimation
dc.subject.ytmChannel equalization
dc.identifier.yokid10054757
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372503
dc.description.pages57
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess