The `order of things` in media cube: Transparency as a design tool in NTV News Studio
dc.contributor.advisor | Mutlu Tunca, Gülru | |
dc.contributor.author | Altiparmakoğlu, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T11:24:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T11:24:17Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/78473 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, haber stüdyolarında devrim olarak nitelendirilen ve Amerika'da Newscast Studio'nun düzenlediği, Set Madness isimli bir yarışmada 2011 yılının en iyi seti seçilen NTV Haber Stüdyosu'nun tasarımı mimari olarak analiz edilmiştir. Haber stüdyosu tasarımlarına bakıldığında, teknolojik açıdan bazı değişiklikler yapılsa da geçmişten günümüze bir geleneğin süregeldiği görülmektedir. NTV'nin yeni haber stüdyosu ise bu geleneksel tasarımlara farklı ve yenilikçi bir yaklaşım getirmektedir. Bu çalışmanın amacı ise NTV Haber Stüdyosu'nun getirdiği bu yenilikleri saptamak ve `devrim` olarak nitelendirilmesinin altındaki sebepleri irdelemektir. Bu bağlamda, dört ana bölümden meydana gelen çalışmanın giriş bölümünde; Michel Foucault 'nun `Order of Things` isimli kitabında yer verdiği, Diego Velazquez'in Las Meninas isimli tablosunun alışılagelmiş bir düzeni nasıl değiştirdiğine dair yorumlarından faydalanılarak oluşturulan bir metodoloji ile NTV Haber Stüdyosu'nun düzeni incelenmiş ve alışılagelmiş düzeni değiştiren unsurlar saptanmıştır. Buradan çıkan sonuçlar doğrultusunda düzeni değiştiren en önemli unsur olarak stüdyonun `şeffaflığı` ön plana çıkmıştır. Bu nedenle çalışmanın ikinci bölümünde şeffaflık kavramı tüm yönleriyle ele alınmış ve sahip olduğu farklı anlamların mimarideki kullanımları incelenmiştir. Buradan elde edilen bilgilerden faydalanılarak çalışmanın üçüncü bölümünde NTV Haber Stüdyosu'nun şeffaflığı farklı anlamlarıyla incelenmiş, tasarımın şeffaf kimliğinin çalışanlar ve izleyiciler üzerinde oluşturduğu bir takım olumu ve olumsuz etkileri irdelenmiştir. Çalışmanın dördüncü ve son bölümünde ise, bir iç mekan tasarım öğesi olarak kullanılan ve aynı zamanda kanalın habercilik anlayışını da yansıttığı iddia edilen şeffaflığın buradaki rolü yorumlanmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, the design of NTV News Studio, which is qualified as a revolution with respect to news studios and selected as the 2011′s best set of the year in the Set Madness competition arranged by Newscast Studio in USA is analyzed as architectural. Considering the news studio designs in general, although some technological modifications have been made, a traditional approach has been continued from past to present. The new news studio of NTV on the other hand brings a different and innovative approach to these traditional designs. The purpose of this study is to determine the innovations brought by NTV News Studio and probing the reasons for its being qualified as a `revolution`. In this context, in the introduction of the study consisting of four main sections, employing a methodology benefiting from the interpretations by Michel Foucault in his book `Order of Things` about how Diego Velazquez's painting Las Meninas has changed a conventional order, the order of NTV News Studio was analyzed and the elements changing the conventional order were determined.Based on the results of this analysis, the `transparency` of the studio stands out as the most important element changing the order. Accordingly, in the second section of the study, transparency concept was addressed in every aspect and the uses in architecture of its different meanings were reviewed. Using the information obtained, the transparency of NTV News Studio was reviewed with its different meanings in the third chapter and some positive and negative effects of the transparent identity of the design on the employees and spectators were addressed. In the fourth and last section of the study, the role of transparency, which has been used as an interior design element and also claimed to be reflective of the channel's approach to journalism was interpreted. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | The `order of things` in media cube: Transparency as a design tool in NTV News Studio | |
dc.title.alternative | Medya küpünde `şeylerin düzeni`: NTV Haber Stüdyosu'nda bir tasarım aracı olarak şeffaflık | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10055503 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 372506 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |