Show simple item record

dc.contributor.advisorDüzgüneş, Arda
dc.contributor.authorDaloğlu, Nihan
dc.date.accessioned2020-12-04T11:23:48Z
dc.date.available2020-12-04T11:23:48Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/78412
dc.description.abstractHastane acil servislerinin yetersiz özellikleri ve kişilerin acil servislere girişyaparken bulunduğu durum, hastalar ve onlara eşlik eden yakınları içintravmatik bir ortam oluşturur. Bu çalışmanın amacı; hastane acilservislerindeki yetersiz donanımsal özellikleri saptayıp bunlara çözümüretmek ve kullanıcılar için rahatlık seviyesini arttırmaktır. Bir kullanıcı ve gözlemci olarak, acil servislerde deneyimlediğim eksikliklersonucu bu tezin konusu ortaya çıkmıştır. Antalya merkezinde kura çekimisonucu 3 tane özel hastane seçilmiştir. Bu hastaneler üzerinden; yapılanaraştırmalar, anketler, röportajlar ve gözlemler sonucu ortaya çıkan acil servisdonanımsal eksiklikleri örneklendirilmiştir. Sonuç olarak bu çalışma; hastane acil servislerinde yapılan araştırmalar veincelemeler sonucunda hastanelerin bu departmanında önemli eksikliklerolduğunu savunmaktadır. Toplanan verilerin ışığında bu eksiklikler içinçözümler sunulmaktadır. Amaç; hastane acil servislerinin, kullanıcılar içiniyileştirilmesi ve bu ortamın kişiler için daha rahat bir mekan halinegetirilmesidir.
dc.description.abstractEmergency rooms (ER) of hospitals could be chaotic places for those whoexperiences them, because of factors including insufficient facilities and thecondition people are in while entering the ER. The aim of this study was toexamine such deficient properties so as to have solutions for them and increasethe comfort level of emergency departments for patients and their companions.I chose this topic because as a one-time user and an impartial observer, I havepersonally experienced these shortcomings. Three private hospitals in Antalyawere specified by a hat draw to be used in exemplifying their most salientdeficiencies. Case studies, questionnaires, observations, interviews were usedto identify these shortcomings.In conclusion, this study identifies several deficiencies, which can be based onthe literature and on the experience of both users and companions. Whileanalyzing the collected data, solutions for increasing the comfort level of anemergency service were also obtained.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleEmergency waiting rooms: Defining needs of usersand solutions
dc.title.alternativeAcil servis bekleme salonları: İhtiyaçlarınbelirlenmesi ve çözümlenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİç Mimarlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmergency service-hospital
dc.subject.ytmInterior design
dc.identifier.yokid10098778
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid420612
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineİç Mimari Tasarım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess